Ha a 20 milliós Model 3-at lehet népautónak hívni, akkor ennek emelt, „SUV-osított” változata lesz a Model Y, kicsit drágábban, de háromnegyedig azonos alkatrészekből.
Az ígéretek szerint a közepes SUV bemutatója március közepére várható, a cég Los Angeles-i központjában. Ebből az utóbbiból is látszik, hogy Elon Musk milyen tudatos imázsépítő. Nem viszi például új autóját semmilyen nemzetközi autószalonra, mert ott még elhomályosítaná valami az újdonságot. Szintén az ő eredménye, hogy bár a legyártott járművek száma alapján – 350 ezer db 2018-ban, míg az igazán nagy gyártók 10 millió darab körül készítenek egy évben – a cég nagyon messze van az élbolytól, mégis; minden róluk szól. A robbanásszerűen szaporodó elektromos autókat akkor is mindenki a Teslákhoz hasonlítgatja, ha a gyártó külön hangsúlyozza, hogy nem velük szeretne konkurálni, és akkor is, ha egyébként léteznek jobb konstrukciók a Tesla kissé megbízhatatlan modelljeinél. Példának elég a frissen év autója díjat nyert Jaguar I-pace. További fricska, hogy a gyártó (és a nevében folyamatosan nyilatkozó Mr. Musk) nemrég bejelentette, hogy a jövőben csak online akarja értékesíteni autóit, néhány kivételével az összes szalonját bezárja, ezzel olcsóbbá téve a 3-as húzómodelljüket. A Henry Ford legszebb napjait idéző húzás azért is érdekes, mert szintén néhány napja jelentette be egy hazai vállalkozás, hogy most tavasszal szeretne Budapesten Tesla szalont nyitni…
Minden esetre az új, Y nevű modell tömeggyártását jövőre, tehát 2020-ra ígéri a vezető, és addigra hetente 2000 darabot szeretnének belőle készíteni. Szakértők 47 ezer dollár körüli árcédulára számítanak.