Grecale: vadonatúj SUV a Maseratitól

Grecale: vadonatúj SUV a Maseratitól

„Ami a riválisainknak bevált, az miért ne jönne be nekünk is?” – tehették fel a kérdést annak idején a Maserati főhadiszállásán, amikor egy a luxusszegmensben mostanság kifejezetten jól hasító, közepes méretű szabadidő-autó piacra dobása mellett döntöttek. Mindebből most lett bemutatásra kész kocsi, méghozzá az impozáns teljesítményadatokat felvonultató Grecale, amely a cég elmondása szerint a márka történetének legkomplexebb palettájával érkezik.

A modenai székhelyű gyártó 2016-ban rukkolt első SUV-jával, a Levantével, most pedig úgy tűnik, a több mint 5 méter hosszú modell megújítása helyett egy új, némiképp kisebb típussal igyekszik elnyerni a vásárlók szívét. A minap leleplezett Grecale a Stellantis konszern Giorgio nevű platformjára épül, így legközelebbi rokonának az Alfa Romeo Stelvio számít. A teljes piacot tekintve pedig a nagyjából 4,85 méteres hosszával, 1,98 méteres szélességével és 1,67 méteres magasságával – illetve várható árfekvésével – a Porsche Macan vagy épp a BMW X3 lehetnek a legközvetlenebb riválisai.

A hajtásláncot illetően még úgy is meglehetősen sokrétű lesz a választék, hogy dízelváltozat például jelen állás szerint egyáltalán nem készül. A GT nevű alapverzióba egy lágyhibrid technológiával kiegészített, 2.0 literes, V4-es benzinmotor kerül, 300 lóerős összteljesítménnyel. A Modena variáns hasonló megoldást, de már 330 lóerőt kínál, a csúcsot azonban a Trofeo névre keresztelt kivitel jelenti. Ebben ugyanis a tavaly debütált MC20 sportkocsiból ismerős, 3.0 literes, ikerturbós, V6-os Nettuno erőforrás dolgozik, nem kevesebb mint 530 lóerővel. A csúcsmodell így 3,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 285 km/h környékén várható.

Nem meglepő módon a Maserati már most közölte, hogy idővel a Grecale teljesen elektromos változata is elkészül (Folgore), amely egyben a 108 éves vállalat fennállásának első tisztán villanymeghajtású utcai autója lehet majd. Ennek részleteit illetően az olaszok nem szolgáltak konkrétumokkal, de nemzetközi sajtóorgánumok 540 lóerős teljesítményről, 800 Nm-es csúcsnyomatékról, valamint egy 105 kWh-s akkucsomagról cikkeznek. 

Az elektromos Grecale legkorábban jövőre, a többi verzió viszont már valamivel előbb, az ígéretek alapján 2022 második felében az utakon lehet. A konkrét árakat egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de szakértők úgy számolnak, hogy a beugrómodellnek számító GT esetén 60 ezer eurós, azaz átszámítva mintegy 22,5 millió forintos induló összeg lehet reális. Kérdés, az újdonság mennyit tud majd hozzátenni a Maserati eladásai statisztikájához, amin bizony lenne mit kozmetikázni: a cég ugyan 2020-ról 2021-re növelni tudta értékesítései számát, azonban a tavalyi 24 ezres mennyiség még így is kevesebb mint a fele az 5 évvel ezelőtti rekordadatoknak. Talán majd a Grecale elhozza a várva várt áttörést.