A technológiai fejlődés egyik legfőbb mozgatórugója napjainkban az ember minél nagyobb kényelme. Mégis akadnak esetek, amikor a fogyasztók „kikövetelik” maguknak, hogy igenis több energiabefektetésükbe kerüljön egy-egy tevékenység – főleg, ha mindez az élményről is szól. Így fordulhatott elő, hogy egy évvel a Porsche 911-esek legújabb generációjának bemutatása után a gyártó most előrukkolt a kézi váltós verzióval is.
Ha az autók szerelmeseit vágyaik legfőbb tárgyairól kérdeznénk, szinte garantált, hogy a listák nagy részén ott lenne a legendás Porsche 911-es is. Az 1963-ban debütált, boxermotoros kocsi hamar a sportautó-rajongók kedvence lett, és a kezdetektől fogva meglehetősen borsos ára ellenére mostanra túlvan az egymillió eladott példányon. A körülötte kialakult kultuszt jól mutatja, hogy 1999-ben az Évszázad Autója választáson az ötödik helyre száguldott be – mindössze a Ford Model T, az „eredeti” Mini, a Citroen DS és s Volkswagen Bogár előzte meg.
Talán nem mindenki tudja, de a német vállalat eredetileg a 901-es nevet szánta neki, azonban kiderült, hogy Franciaországban csak a Peugeot forgalmazhat olyan háromjegyű számmal jelölt típusú autót, ahol a középső számjegy nulla. A Porschénél dönthettek volna úgy, hogy csak a francia piacon használnak más megnevezést, azonban az egyszerűség kedvéért inkább mindenhol lecserélték a nevet 911-re.
Az első generáció egészen 1989-ig volt gyártásban, a tavalyi esztendő végén, a Los Angeles-i Autószalonon pedig már a nyolcadikat leplezték le, amely a 992-es jelölést kapta. A kocsit külsőleg nem sok különböztette meg az előző (2012 óta futó) szériától, azonban a háromliteres, hathengeres, ikerturbós motorja 450 lóerős teljesítményt volt képes leadni, vagyis 30 lóerővel többet, mint az elődje. A szalonokba pedig kizárólag nyolcfokozatú, duplakuplungos automata váltóval került – a napokban azonban bejelentették a kézi váltós verzió érkezését.
Nem tisztünk igazságot tenni a „kézi- vagy automata váltó?” kérdésben, sőt, a számtalan szóba jöhető (nem kis részben szubjektív) szempont miatt valószínűleg nem is lehet, úgyhogy maradjunk a tényeknél. A hétfokozatú kéziváltóval az autó nagyjából 38 kilogrammal könnyebb lesz, gyorsulási értéke viszont romlik: 4 másodpercbe telik majd állóhelyzetből 100 km/h-ra gyorsulni vele, ami automataváltóval 3,3 mp alatt is ment.
Az árat viszont a hírek szerint mindez nem befolyásolja, így Európában kéziváltóval is átszámítva hozzávetőleg 40 millió forint körüli összegért kínálják majd a legifjabb Porsche 911-eseket.