Hamvaiból támad fel a diesel?

Hamvaiból támad fel a diesel?

Bár divat ma temetni a kompressziógyújtású (a diesel) motorokat, a technológia egyszerűen túl hatékony ahhoz, hogy a károsanyag-kibocsátás miatt csak úgy eltűnjön a színről. 

A gyártók rendületlenül, sőt, fokozott erővel fejlesztenek, aminek egyik látványos visszacsatolása, hogy a nagy tekintélyű német autóklub most teszten igazolta, hogy az újabb fejlesztésű dízelmotorok még a benzineseknél is tisztábbak, vagyis a technológia és a gyártók már megint a pletyka előtt járnak.

Az ADAC csaknem egy éve megkezdte az új, valós körülmények között végzett tesztjeit (RDE), az eredményt a szokásos, visszafogott stílusban közölték. Eszerint a tesztben vizsgált dieselmotorok (-kal hajtott autók) „az Euro 6d előírást követve homologizált, modern dízelmotorok valós körülmények között is teljesítik a törvényben megszabott összes emissziós korlátozást”. Példaként hozták a Peugeot 180 lóerős,  kétliteres  BlueHDI motorját, amit gyakorlatilag nem tudtak „kihozni a sodrából”, tehát az előírtnál nagyobb károsanyag-kibocsátásra bírni, az értékek gyakorlatilag folyamatosan megegyeztek az autóhoz megadott, és nagyon kedvező gyári adatokkal.

A dieselmotorokat tehát nem szabad még temetni a személyautó-szegmensben. A teljes üzemeltetési költséget tekintve a sokat autózóknak egy jó diesel még mindig a leggazdaságosabb választás lehet, a teherfuvarozásban pedig jelenleg egyáltalán nincs érdemi alternatívája, mégcsak nem is az alacsonyabb fogyasztás, hanem a dieselmotorokra jellemző, jóval nagyobb nyomaték miatt.