„Határozottabb és zöldebb” lett az új Karoq

„Határozottabb és zöldebb” lett az új Karoq

Folytatódik a szabadidő-autók megújítási hulláma a Skodánál: a Kodiaq után a paletta eggyel kisebb tagja, a Karoq is átesett egy jelentősnek mondható frissítésen. A minap bejelentett újítások a 2017 óta az utakon lévő, annak idején a Skoda Yetit leváltó autó „külsejét és belsejét” sem hagyták érintetlenül – de nézzük akkor közelebbről a változásokat!

A négy évvel ezelőtti premier idején még szokatlanul csengő Karoq nevet (amely egyébként a főként Alaszkában beszélt aleut nyelv „autó” és „nyíl” jelentésű szavainak összevonásából ered) mostanra alaposan megismerte a világ. Mostanáig nem kevesebb mint félmillió darabot adtak el belőle, ezzel mostanság a Skoda SUV-ok „bestsellerének” számít.

Az ötajtós, kompakt kocsi a hazai forgalomnak is egyre gyakoribb résztvevője, a szakavatott szemek pedig könnyen meg fogják tudni állapítani, hogy a korábbi vagy a most bemutatott, megújított modell jön majd velük szembe: a legfeltűnőbb módosítás ugyanis talán az, hogy a frissített Karoq megkapta az új Skodákra jellemző szélesebb, markánsan hatszögletű hűtőrácsot. Szintén újdonság a típusnál, hogy az opciók közt megjelentek a LED Matrix-fényszórók is.

A motorkínálat benzines szekcióját egy 1.0, egy 1.5 és egy 2.0 literes turbó adja, sorrendben 110, 150 és 190 lóerővel – ez utóbbi erősebb, mint bármelyik korábbi Karoq-motor. Dízelesből kétféle, egyaránt 2.0 literes, turbós erőforrást választhatnak a vevők, 116 és 150 lóerős változatban. Valamennyi motor a Volkswagen Csoportnál használt, üzemanyag-takarékos Evo generációjából kerül ki. A papírformának megfelelően pedig az ökológiai lábnyom csökkentése nem ér véget a hatékonyabb erőforrásoknál: a gyártás során a cég elmondása szerint a lehető legtöbb újrahasznosított, illetve újrahasznosítható anyagot használnak fel a belső térben. Az üléshuzatok például egykori PET-palackokból készülnek.

A 8 vagy 10,25 colos digitális kijelzővel felszerelt Karoq a mostani frissítéssel a biztonsági-, a vezetéstámogató és a kényelmi rendszerek terén is nagyot lép előre. Említést érdemel például az a felsőbb kategóriás járművekből már ismerős technológia, amely hirtelen fékezést vagy ütközés kockázatát észlelve automatikusan megszorítja a biztonsági öveket és bekapcsolja a vészvillogót.

A Skoda a pontos részletekkel, így például az árral és a forgalmazás megkezdésének pontos dátumával még adós, az azonban már most kiderült, hogy a vadiúj Karoq-okat világ mintegy 60 országában értékesítik. Az európai piacra, így a magyar utakra szánt példányok ezután is a szlovák fővárosban, illetve a csehországi Mladá Boleslavban található gyárakban gördülnek majd le a futószalagokról.