Nem okozott nagy meglepetést, hogy a Land Rover bemutatta kultikus 4x4-ese, a Range Rover legújabb változatát, hiszen az előző, negyedik generáció már 2012 óta volt gyártásban. A brit cég a premiert illetően alaposan megadta a módját, az L460 kódnevű autó ugyanis a minap a londoni Királyi Operaház színpadán debütált. És bár dalra azért nem fakadt, a helyszínválasztás annyiban találó, hogy a vadonatúj Range Rovernél a nagy elődökhöz képest már sokkal inkább a luxuson, az exkluzivitáson van a hangsúly.
Ettől független a Land Rover háza táján gyorsan leszögezték, az sem fog csalódni az új modelljükben, akinek a terepjáró képességek a legfontosabbak. Ezt bizonyítja többek közt a 90 centiméteresre növelt maximális gázlómélység, illetve a korábbiakban képest jelentősen fejlesztett oldaldőlés-szabályozó rendszer, felfüggesztés, valamint lengéscsillapítók. A hírek szerint az új Range Rover hasmagassága csaknem 15 centis intervallumon lesz állítható, ha az útviszonyok indokolják.
A luxus SUV kétféle méretben rendelhető: a rövidebb változat tengelytávja 2,997 méter, teljes hossza pedig 5,052 m, a „megnyújtott”, hétülésesként is elérhető verzió esetén pedig ezek a számok 3,197 m és 5,252 m. Szélességet illetően összesen egyetlen mm különbség van a két variánst közt (2,047 és 2,048 m), a kocsi magassága pedig fixen 1,87 méter.
A Land Rovernél már nyitásként nem kevesebb mint 8 különféle hajtás részleteit ismertették, melyekben közös, hogy mindet 8 fokozatú automata váltóval árulják majd. A legtöbb új Range Rover a vállalat saját, 3.0 literes, soros hathengeres Ingenium erőforrásait kapja. Lesz három dízelváltozat 246, 296 és 345 lóerővel, illetve két, mild hibrid technológiával ellátott benzines verzió (265 és 395 lóerő) is. A benzines erőforrásokra építve érkezik két plug-in hibrid Range Rover, 434 és 503 lóerős összteljesítménnyel. Utóbbiakba 38.2 kWh-s akkumulátor kerül, amely az ígéretek szerint 100 kilométeres tisztán elektromos hatótávra elég.
A szemfülesek alighanem kiszúrták, hogy a felsorolással csak 7-ig jutottunk, így nem hiányozhat a nyolcadik, egyben a csúcsot jelentő motor sem: ez egy BMW-től érkező 4.4 literes, nyolchengeres, ikerturbós benzines lesz, amelyet 523 lóerő és 750 Nm csúcsnyomaték fémjelez– no meg 4,6 másodperces 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsulás és 250 km/h-ban korlátozott csúcstempó. A trendeket jól ismerőket aligha lepi meg, hogy a hibridek mellett a Land Rover már most belengette a teljesen elektromos Range Rover közelgő érkezését is.
A várhatóan 2022-ben a kereskedésekbe kerülő új Range Roverek ára a gyártó hivatalos oldalán szereplő információk alapján forintra átszámítva kb. 30 millióról indul, de a V8-as kiadásért már több mint 40 milliót kell kifizetniük a leendő tulajdonosoknak.