Egyre több világhírű autógyártó „adja be a derekát”, és rukkol elő története első elektromos meghajtást (is) alkalmazó kocsijával. A legújabb jelentkező a Lamborghini, amely a napokban bemutatta vadonatúj hibrid modelljét, a Siánt, amely nemcsak technológiailag mérföldkő a márka életében, de egyben a házon belüli teljesítményrekordot is megdönti.
Utóbbi úgy jön össze, hogy az Aventador SVJ-ből már ismert, 6,5 literes, 12 hengeres, 785 lóerős benzinmotor mellé egy 48V-os villanymotort is beépítettek a mérnökök – egész pontosan a sebességváltóba, ami meglehetősen szokatlan megoldásnak számít. Az igazi kuriózum viszont az, hogy a két erőforrás teljesítménye összeadódik, így adva ki azt a 819 lóerőt, ami csúcsnak számít az olasz luxusmárkánál.
Alapesetben ugyanis az úgynevezett lágy-hibrid rendszerek lényege éppen az, hogy az elektromos erőforrás csak az alacsony fordulatszám-tartományban segít rá a belső égésű motorra, így a teljesítménye nem adódik hozzá a csúcsteljesítményhez. A Lamborghini Sián esetében azonban a 34 lóerős villanymotor akár a legmagasabb fordulatszám mellett is képes a hajtásra.
Ugyancsak újdonság az a szuperkapacitású kondenzátor, amely a hírek szerint háromszor annyi energiát képes tárolni, mint egy azonos tömegű lítiumion-akkumulátor. A Sián végsebessége 350 km/óra környékén van a tesztek alapján, míg a 0-ról 100-ra gyorsulása 2,8 másodpercet vesz igénybe, ami megegyezik a már említett Aventador értékeivel. Hogy ez alapján rászolgált-e a nevére (a „sián” kifejezés az egyik olasz nyelvjárásban „villámot” jelent), azt mindenki eldöntheti.
A Sián védjegyei a hatszögletű hátsó LED-lámpák is, amelyek meglehetősen jól harmonizálnak a hasonló formájú kipufogókkal. Ezen kívül a kocsi hátuljára, oldalra felfestett 63-as szám szúrhat szemet az érdeklődőknek: ezt azt szimbolizálja, hogy mindössze ennyi darab készül majd a modellből. Rohanni már felesleges értük, a forintra átszámítva 1,05 milliárdos ár ellenére ugyanis már az összes példány elkelt, amelyeket várhatóan jövőre kapnak kézhez a tulajdonosok.
„Ez nemcsak egy hiperautó, de óriási lökés is a Lamborghininek, hiszen a hibridizáció hatalmas lehetőségeket tartogat. A Sián az első lépésünk ilyen téren, és izgatottan várjuk, hova tudunk még eljutni a jövőben” – mondta a márka első embere, a korábban a Forma–1-es Ferrari istállót is igazgató Stefano Domenicalli a premier kapcsán.