Nem azért vette meg annak idején az indiai TATA a Jaguar-Land Rover párost, hogy épp a legerősebb láncszemet vágja ki a kínálatból. A Defender alig két évvel a temetése után feltámadt, és utoljára talán 50 éve volt ilyen korszerű.
A WV Bogár például halott, a Mini és a Fiat 500 már csak nyomokban hasonlít a saját legendájára, de a Defender csak nem akar elpusztulni – az hagyján, hogy folytatódik a gyártása, de kihozzák hibrid változatban is.
Vannak autóipari állócsillagok, amelyek soha nem hunynak ki, legfeljebb időközben megtöltik árammal. Egy kis cég a Jaguár E Type jogait szerezte meg, és elektromos változatban hozzák vissza. A háromágú márkánál hiába a vitathatatlanul modern és dögös GLS osztály, a kínálat legmenőbb, és egyik legdrágább tagja ma is a szovjet metrókocsi formájú G Merci, amit nemrégiben is csak óvatosan újított meg a gyár. Bár 2016 -ban ugyan egy időre úgy tűnt, a Land Rover Defendernek reszeltek – még post humus sorozatot is készítettek belőle – , az öreg brit vas, de legalábbis a szelleme csak visszakapaszkodott a gyártósorokra.
A hírek szerint 2019-ben a fenekünk alá kerülhet a Defender teljesen új modellcsaládja. V8-as változatra ugyan már ne számítsunk, azt meghagyják a Range sorozat luxusának, és a létraváz is a múlté, azonban az új hathengeres benzinmotor összes teljesítményszintje nyilván lesz olyan erős, és a Jaguar-Land Rover konszern teljesen alumínium MLA platformja lesz olyannyira strapabíró, hogy a váltás ne menjem a terepképességek rovására, és a vevők mindegyike megtalálja a hozzáillő darabot.
A Defenderben mindig is az volt a tiszteletreméltó, hogy nem retró volt, mint egy modern FIAT500 vagy Mini, hanem változatlan, mint a szikla. A gép legyen GÉP, hajtson keresztül a mindenen, és legyen egyszerű, mint egy munkafelügyelő Brit-afrikából. A puritánság, a legendás slaggal takaríthatóság a hírek szerint marad, ellenben a kétfajta tengelytáv nem az egyetlen eltérés lesz a modellek között. Lesz luxusváltozat is azoknak, akik az afrikavadász külsőségek mellett nem vetik meg a légkondícionálót, vagy a könyöklőbe rejtett, hűtött pezsgőt. A legnagyobb változás mégis műszaki jellegű. A kocsiból kiadnak enyhe és konnektoros hibridet is, négyhengeres benzinmotorokkal. 15-20 éve ez összeegyeztethetetlen lett volna a Defender legendájával és a vásárlók elvárásaival, de ma már a szemünk sem rebben egy ilyen hír hallatán. Valószínű, hogy a Defender akkor is sikerre lesz ítélve, ha nem tud felülemelkedni a most futó Land Roverek gyakori szervizigényén. Legfeljebb nem azok veszik majd, akik lakatlan tájakra mennének vele, de nekik meg ott lesz a Land Cruiser és a G Wagen.