A nagy villanyautó-dömping (és itt egyelőre elsősorban az újonnan bemutatott modellek számára és nem az eladásokra gondolunk) közepette az ember már-már hajlamos elfelejteni, hogy a helyi károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedésnek akad egy másik alternatívája, jelesül az üzemanyagcellás járművek. És bár a hidrogénes technológiával felvértezett gépkocsik még a klasszikus elektromos társaikhoz képest is roppant szerény volumeneket produkálnak, a Hyundai a jelek szerint még hisz a megoldásban – erre utal legalább is, hogy a Nexo nevű úttörő típusuknak most bemutatták a teljesen megújult, második generációs változatát. Többek közt erről ejtünk néhány szót az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében.

Ha egy kis volumenekkel operáló luxusautó-gyártó manapság bemutat egy igencsak izmosnak ígérkező sportkocsit, némi túlzással biztosra vehetjük, hogy a kaszni alatt kizárólag villanymotorok rejtőznek. A napokban belengetett Karma Amaris a kivételek közé tartozik, mert bár nincs híján az elektromos erőforrásoknak, egy benzinmotor is helyet kap a rendszerben. Hagyományos plug-in hibrid hajtás helyett azonban az attraktív kétajtós kocsi nem túl gyakran látható módon egy hatótávnövelős elektromos jármű (EREV), amely minden bizonnyal Európában is felbukkan majd. Ez épp elég ok arra, hogy az Auto Check Center szervizhálózat legfrissebb cikkében összegyűjtsük a vele kapcsolatos, már ismert részleteket.

Cégként régen sem volt könnyű eldönteni, hogyan tegyünk szert a vállalati kocsikra, de a dilemma már a magánszemélyeket is elérte, miközben ‒ nem gondolnánk, de ‒ a kettő között van egy átmeneti zóna is. Szürkének ne nevezzük, hiszen nincs benne semmi törvénytelen, de tény, hogy befolyással van a döntésre, amikor feltesszük a nem is 20 forintos kérdést: vásárlás vagy bérlés? Ezt a témát járjuk körbe az Auto Check Center szervizhálózat aktuális írásában.

Ahhoz képest, hogy a Toyota annak idején a hibrid autózás úttörője volt, a teljesen elektromos járművek gyártása terén eddig óvatosabban haladt, mint a legtöbb vetélytársa. A jelek szerint azonban most magasabb sebességbe kapcsolnak ilyen téren – legalább is Európában mindenképp. A japán vállalat a minap egy nagyszabású brüsszeli eseményen két teljesen új, valamint egy alaposan megújuló villanymodellt mutatott be, ráadásul további zéróemissziós kocsik érkezését is belengette. A várhatóan még az esztendő vége előtt Magyarországra is megérkező újdonságokat igyekszünk röviden bemutatni az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében.

Az utóbbi időben megtörni látszik az elektromos járművek felfutásának lendülete, aminek sokrétű okai vannak, de az egyik ezek közül mindenképp az, hogy a gyártók igyekezete ellenére még mindig nem születetett meg az első olyan villanyautó, amely minden szempontból rászolgálhat a „tömegmodell” jelzőre. A Volkswagen reményei szerint azonban már erre sem kell sokat várni, a minap ugyanis hivatalosan leleplezték az ID. EVERY1 névre keresztelt, belépőszintű kocsijukat. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében a rövidesen az e-up!-ot felváltó kisautóval kapcsolatos, már napvilágra került információkat gyűjtöttük össze.

A villanyautózás nemrég még unikális volt, majd elindult a szokásos úton, amit az új technológiák be szoktak járni. Az „early adoptereken” már rég túl vagyunk, de azért mainstreamnek még messze nem lehet nevezni egy tisztán elektromos családi autó beszerzését. Nemcsak Magyarországon van ez így, ahol a magánszemélyek elsősorban a használt autós piacon böngésznek, hanem azokban az országokban is, ahol azért hajlamosak az emberek – egyre hosszabb időnként bár, de – újat venni. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében a tisztán elektromos járművek jelenével és jövőjével kapcsolatban elmélkedünk egy keveset.

A hónap végén nagyszabású „leleplezőshowra” készül a Kia, amely egyszerre 3 új modelljét mutatja majd be hivatalosan egy spanyolországi eseményen. A rendezvény felvezetéseként az egyik szóban forgó típusról, az EV4-ről már most közreadták az első fotókat, és ezzel együtt néhány információt is közöltek az elsőre talán kissé meglepő szegmens(ek)be érkező kocsiról. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében ezeket fésültük össze a már korábban napvilágot látott részletekkel és a szakértők által vizionált további tudnivalókkal.

Némi iróniával mondhatjuk, hogy kissé rossz ütemben – hiszen zöld rendszámra már nem jogosult –, de megérkezett hazánkba a Škoda Superb közelmúltban bemutatott plug-in hibrid változata. A kérdés már csak az, hogy az aktuális Volkswagen Passatnál is használt technológiával felvértezett újdonság a konnektoros hibrideket korábban megillető kiváltságok nélkül is elég vonzó tud-e lenni – ennek eldöntéséhez igyekszünk néhány támpontot adni az Auto Check Center szervizhálózat legújabb írásában.

Nemrégiben jelentős frissítésen esett át a BMW iX, a bajor gyártó tisztán elektromos luxus szabadidő-autójának vadiúj változatai pedig a minap Magyarországon is elérhetővé váltak. Ennek apropóján az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében megkíséreljük röviden összefoglalni, mit érdemes tudni a Mercedes-Benz EQE SUV, az Audi Q8 e-tron, a Genesis GV60 vagy épp a Tesla Model X és a Cadillac Lyriq riválisának számító villany-crossoverről.