A Hyundai már egy hónapja elárulta, hogy rövidesen lerántja a leplet népszerű, közepes méretű szabadidő-autója, a Santa Fe legújabb generációjáról, a minap pedig végre a legtöbb fontos részletet is megosztották a közelgő kocsival kapcsolatban. Az elődjeihez képest látványosan szögletesebbé vált újdonság az eddigi információk alapján Európába csak hibrid változatokban jut el, méghozzá a friss hírek szerint akár már a következő esztendő elején. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében sorra vesszük, mit érdemes tudni a megújuló SUV-ról!

Tíz külföldről Magyarországra érkező, használt személygépkocsiból átlagosan 4-nek Németország a „forrása” – legalábbis ez derült ki az autóipari adatszolgáltatással foglalkozó carVertical friss statisztikáiból. Mindez persze nem újdonság, és nem is egyedi jelenség, hiszen a kelet-közép-európai régió többi államában is jó ideje hasonló a helyzet. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb cikkében többek közt arra keressük a választ, vajon miért „ragaszkodunk” ennyire a német importhoz?

A modern Škoda Superb (ejtsd: „szuperb”, nem pedig szuperbé, vagy bármi más) 2001 óta van velünk, és egyre inkább eltávolodott a „szegény ember Passatja” kategóriától, és nemcsak árban. Mára sok mindenben megelőzi platformtársát, a mindenkori VW Passatot, sőt, ‒ szubjektíven ‒ sok szempontból vonzóbb is annál. Most a Cseh-Német-Szlovák gyártó, szóval a Škoda újabb, minden tekintetben nagy dobással bizonyítja, hogy van még létjogosultsága a méretes kombiknak és szedánoknak, merthogy az új Passattal ellentétben a Superbet klasszik lépcsőshátúként is meg lehet majd venni, miközben a Passatból már csak a kombi marad.

Az autóiparban mostanság kénytelenek voltunk hozzászokni a jelentős csúszásokhoz, azonban mind közül talán a legnagyobb „késlekedő” a Tesla Cybertruck. Persze könnyen lehet, hogy az innovációról ismert kaliforniai vállalat elektromos pickupja csak a felfokozott várakozás, az óriási ígéretek és a folyamatos reflektorfény miatt tűnik egy „soha véget nem érő történetnek”. Most azonban úgy fest, lassan pont kerülhet a sztori végére, egy közelmúltbeli Twitter-bejegyzés szerint ugyanis a cég texasi üzemében elkészült a kisteherautó első véglegesnek tűnő példánya. Az Auto Check Center szervizhálózat új bejegyzésében ennek apropóján a várva várt Tesláról lesz szó.

Már eddig is abszurdnak tűnt, hogy a fejlesztés alatt lévő Koenigsegg Gemerára a róla szóló hírekben olykor „családi” autóként hivatkoztak, hisz mégiscsak egy nagyjából 1700 lóerős, hibrid hipersportkocsiról van szó, amely legfeljebb azért „praktikusabb” a szegmens többi képviselőjénél, mert 2 helyett 4 ülés található benne. A minap a jármű aztán még egy (vagy inkább több) lépéssel távolodott a családi kategóriától, egy friss bejelentés szerint ugyanis 2200 lóerős kivitelben is elérhető lesz. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében a teljesítmény terén világrekorderré váló GT-modellről ejtünk néhány szót.

Időnként történnek tragédiák a közutakon, de némelyik nagyobb port ver fel, mint a többi. Ilyen például a legutóbbi, Árpád hídon történt baleset, amiben két gyors autó (vélhetően) versenyzett, ütközött, mindkettő összetört, mindkét sofőr megsérült, egy ártatlan kerékpáros pedig életét vesztette. 2022-ben például 535-an haltak meg a hazai utakon, és szinte biztos, hogy így vagy úgy mindegyik elkerülhető lett volna. A különbség, hogy ott nem volt szó több tíz milliós autóról, ezért kisebb port vernek fel ezek az ügyek.

Az autós világ az utóbbi időben számos jól csengő nevű, egykor közönségkedvencnek számító típustól volt kénytelen elköszönni, most pedig itt a következő a sorban: a Ford a minap a nemzetközi média érdeklődésére megerősítette, a héten véget ér az 1976 óta az utakon lévő Fiesta gyártása. Akik figyelemmel kísérik a piaccal kapcsolatos híreket, akár itt az Auto Check Center szervizhálózat oldalán, azokat nem fogják váratlanul érni az utódlással kapcsolatos információk, ugyanis a népszerű kisautó helyét a vállalat kölni üzemében egy tisztán elektromos SUV veszi át.

A következő egy évben várhatóan több olyan „emberi léptékű” tisztán elektromos kocsi is megjelenik a piacon, amelyek egyaránt az „első igazi villany-tömegautó” státuszára pályáznak. Közéjük tartozik a Renault 5 EV is, amelyet a minap már gyártásra kész változatban kaptak lencsevégre az utakon. Bár a jármű az ilyen teszteken szokásos álcázófóliát viselt, az egyértelműnek tűnik, hogy a végleges külső nem sokban tér majd el a már korábban bemutatott koncepciótól. Az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkében a házon belül kimondva-kimondatlanul a Zoe örökének szánt kisautóról lesz szó.

Jókora hullámokat keltett autós berkekben az a napokban közzétett olaszországi javaslat, amely a jogosítvány megszerzését követően 3 évig nem engedné a sofőröknek, hogy egy meghatározott (nem túl magas) lóerőszámnál nagyobb teljesítményű autót vezessenek. És bár ez esetben csak Olaszországról van szó, jelenleg a világ több pontján is napirenden van a friss jogsisok különböző módokon való korlátozása. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzésében állást foglalni nem kívánunk, azt meghagyjuk olvasóinknak – mindenesetre a kérdéssel kapcsolatos tudnivalókat megpróbáljuk összefoglalni.