Szeretteinknek, ha nincs egyéb ötletünk, de tudjuk, hogy van autójuk, hajlamosak vagyunk „autós” ajándékot beszerezni. Akik alaposabbak, még az autó márkáját is megjegyzik/megtudakolják, így úgy érzik, tutira mennek a választással. Nos, azért az emberek ennél bonyolultabbak, még az autósok is egészen sokfélék. Persze ne gondoljuk, hogy egy autós ajándéknak ne lehetne nagyon örülni, sőt! Éppen ezért hadd adjunk néhány tippet, hogy ne végezze az általunk adott ajándék a garázs egyik félreeső helyén.

Két hónapja jelentette be a BMW, hogy a 2-es kupéjuk 2021 óta az utakon lévő legújabb változatát is „kezelésbe veszi” a cég teljesítményorientált autókért felelős részlege, a legfrissebb hírek szerint pedig már el is kezdődött a vadonatúj M2-esek sorozatgyártása. A Mexikóban készülő kétajtós kocsi nagyrészt megörökölte elődje technológiai alapjait – ám természetesen a mérnökök igyekeztek ebből minden eddiginél többet kihozni!

A sportkocsik világában már az is meglehetősen nagy szónak számít, ha egy új modell tömege 1 tonna alatt marad. A holland Donkervoort azonban még ennél is magasabbra (jobban mondva: alacsonyabbra) tette a lécet, a minap bemutatott F22 nevű kétajtósuk ugyanis mindössze 750 kilogrammot nyom. De messze nem ez az egyetlen említésre méltó információ a hamarosan érkező, limitált szériás autóval kapcsolatban!

Megérkezett Magyarországra a Volvo közelmúltban bemutatott, teljesen elektromos szabadidő-autója, az EX90. Az ötajtós, három üléssoros modell, amely több szempontból is mérföldkőnek számít a svéd gyártó történetében, az XC90 helyére lépve válik a márka új „zászlóshajójává”. A luxus SUV-ot Európában kétféle változatban kínálják, a friss információk szerint pedig hazánkban mindkettő érhető lesz – az árát viszont alaposan megkérik.

Akadnak luxusautó-gyártók, amelyek a mostani, hektikus világgazdasági helyzetben is valósággal lubickolnak, míg másoknak szinte már a fennmaradásért kell küzdeni. A McLaren a jelek szerint az utóbbiak közé tartozik: a patinás brit cég nemrég kénytelen volt eladni saját gyűjteményének jó pár értékes darabját, hogy némileg javítson mérlegén, illetve továbbra is finanszírozni tudja a márka szempontjából történelminek mondható Artura nevű szuperkocsi (képünkön) fejlesztését.

Több mint három éve annak, hogy a ’60-as, ’70-es évek egyik nagy csodálattal övezett sportkocsigyártója, a De Tomaso újra hallatott magáról. Az olasz gyökerű, de mostanra hongkongi tulajdonban lévő márka akkor a meglehetősen impozáns látványt nyújtó P72-essel rukkolt elő, most pedig erre is rátettek egy (vagy inkább két) lapáttal: a napokban bemutatott P900-as az elkészülte után kétségkívül a versenypályák – merthogy csak ott lehet majd találkozni vele – egyik „csúcsragadozója” lesz!

Egyszer egy vitorlásversenyző mondta nekem, hogy tényleg klassz a kevlárvitorla, csak két dolgot nem bír: a szelet meg a napot. Nos, valahogy így van ez az autóval is: nagyon klassz, és csak két dologtól tud tönkremenni: ha használjuk, meg ha nem. A használat során keletkező problémákkal már sokat foglalkoztunk, így ezúttal azt futjuk át a teljesség igénye nélkül, mire kell figyelni, ha egy autó sokat áll. Az autó ugyanis, hasonlóan pl. az agarakhoz, futásra „készült”, a mozgás az ideális közege. Ha helyben áll, és nincs mozgatva, nagyon hamar beteg lesz. Sokat állni hagyni egy kocsit eleve pazarlás, hiszen akkor is viszi a pénzt, ha nem használjuk (biztosítás, adók stb.). Kivétel ezalól, ha gyűjtő az ember, de ők jellemzően azt is tudják, hogyan kell tárolni a járgányokat.

Manapság, ha egy vadonatúj hiperautóról hallunk, amely kevesebb mint 2,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, és a 200-as tempó eléréséhez is csak mintegy 8 másodpercre van szüksége, szinte automatikusnak vesszük, hogy a hajtásért bizonyára elektromos motorok felelnek. A napokban bemutatott Praga Bohema azonban az üdítő kivételek közé tartozik! A patinás cseh gyártó egyenesen úgy fogalmazott, hogy mielőtt a villanyjárművek átveszik az uralmat, eljött a „most vagy soha” pillanat az ilyen benzines csúcskocsik számára!

Azok után, hogy a Fiat 500 következő generációja a közelmúltbeli bejelentések alapján már kizárólag elektromos változatban lesz kapható, szinte borítékolható volt, hogy a vállalat teljesítményre kihegyezett részlege is elkészíti a saját villanyverzióját az ikonikus városi kisautóból. A frissen bemutatott Abarth 500e a teljesség igénye nélkül több lóerővel, sportosabb vezetési élménnyel és mesterséges benzinmotorhanggal igyekszik belopni magát a vásárlók szívébe.