A napokban hivatalosan is bejelentették, hogy a Honda a 2025-ös idény végéig marad a Red Bull Formula–1-es istálló partnere. A dátum nem véletlen, 2026-tól ugyanis gyökeresen új szabályok lépnek érvénybe az üzemanyagokkal kapcsolatban, a többség pedig tényként kezeli, hogy ebben az új korszakban már az F1-be visszatérni vágyó – és az alternatív technológiák terén előrehaladott fejlesztéseket folytató – Porsche lesz a sikert sikerre halmozó osztrák csapat motorszállítója.

A mögöttünk hagyott hétvégén rendezték meg Európa egyik legnagyobb presztízsű hosszútávú autós viadalát, a Spái 24 órás versenyt, amely során a Ferrari hivatalosan is bemutatta a fejlesztés utolsó fázisában járó 296 GT3 nevű kocsiját. A vállalat közlése szerint a jármű megalkotásában az olasz gyártó minden részlege, így többek közt az Formula–1-es csapat is részt vett – ennek köszönhető többek közt a jármű egyik védjegye, a könnyedén levehető első- és hátsó karosszéria.

Egy ideje tudvalevő, hogy a 2014-ben debütált Lamborghini Huracán szuperautó pályafutása rövidesen véget ét, és a helyét egy 8 vagy 10 hengeres „hagyományos” motor köré épülő, plug-in hibrid technológiájú kocsi veszi át. Az olasz gyártó addig is gondoskodik a stílusos búcsúról, a közelmúltban megismert, utcai használatra szánt Tecnica és a versenypályára kihegyezett GT3 EVO2 után ugyanis most a Sterrato nevű speciális kiadással lepték meg a rajongókat. Ha eláruljuk, hogy az újdonság neve olaszul „földutat” jelent, akkor alighanem kitalálható: a kétajtós kupé terepre hangolt verziójáról van szó!

Napokon belül itt a hazai Formula–1 rajongók által legjobban várt verseny, azaz a Magyar Nagydíj. A hétvégi futamot felemás előjelekkel várja az idény két legnagyobb favoritja: Charles Leclerc (Ferrari) legutóbb Franciaországban saját hibájából kiesett, így Max Verstappen (Red Bull) előnye az „ölébe hullott” győzelemmel immár 63 pont a tabellán. Ennek ellenére a mogyoródi viadal előtt az olasz istállónál sokkal bizakodóbbak – igaz, az időjárás könnyen átírhatja az előzetes forgatókönyveket!

A minap a Suzuki hivatalosan is bemutatta a vadonatúj Grand Vitarát, amely nem azonos a korábban ugyanilyen néven forgalmazott szabadidő-autójukkal, hanem egy a Toyotával együttműködésben készült, kétféle hibrid változatban érkező kompakt crossovert takar. A típust Indiában gyártják majd, méghozzá döntően az ottani piacra, ez azonban nem jelenti azt, hogy hamarosan ne jutna el Európába is ez a jármű – igaz, könnyen lehet, hogy nem a Suzuki emblémájával.

Kevés olyan szektor van, amelyiket jobban megviselték volna az elmúlt bő két év viszontagságai, mint az autóipart. Különösen a kis példányszámú hiperautók esetén lehet azt érezni, mintha a szegmens „átaludta” volna a 2020 márciusa utáni időszakot. A Pininfarina Battistának is tavalyelőttre kellett volna elkészülnie, azonban csak a napokban futott be a hír: legördült a gyártósorról az első példány! Ha valamikor, akkor most igaz a „jobb későn, mint soha” mondás, a kétajtós, teljesen elektromos sportkocsi paramétereit elnézve ugyanis nyugodtan mondhatjuk: erre tényleg érdemes volt várni plusz 2 esztendőt!

Ha megkérdezünk egy átlagos sofőrt, hogy melyek a leginkább autót próbáló közlekedési helyzetek és felhasználási módok, szinte bizonyos, hogy valamilyen nagy sebességű haladást fog megnevezni, ami közel sincs az igazsághoz. Nézzük meg közelebbről, milyen helyzetek „eszik” a járművünket és melyek nem ‒ pedig esetleg azt gondolnánk.

Régóta rebesgették, hogy az Európai Unióban küszöbön álló, a belsőégésű motorokra vonatkozó tilalom a luxussportkocsi-gyártókat érintheti a legérzékenyebben. Aki esetleg aggódott volna az olyan ismert márkák sorsa iránt, mint a Ferrari, a Lamborghini, a Maserati, a McLaren vagy épp az Aston Martin, az most némiképp fellélegezhet, a napokban elfogadott szabályok ugyanis tartalmaznak bizonyos engedményeket ezekre a kis volumenben termelő cégekre nézve. Ettől függetlenül nagyon úgy fest, hogy rövidesen a szupersportautók szegmense is végérvényesen átalakul.

Június 30-án, csütörtökön jár le a határidő, ameddig a 2020. március 11. és 2022. május 31. között lejárt műszakival rendelkező autók még szabályosan közlekedhetnek az utakon. A koronavírus-járvány miatt hozott intézkedés adta lehetőséggel rengeteg gépkocsi-tulajdonos élt, emiatt a mostani időszakban óriási „tumultus” van az ország csaknem 1400 vizsgaállomásán. Egy apró, jogszerű „kiskapu” jóvoltából viszont a későn ébredőknek sem kell feltétlenül letenni autójukat július első napjával.