Sokan pályáznak mostanság „a világ legerősebb luxus szabadidő-autójának” címére, a versenybe pedig ezennel az Aston Martin is benevezett: a napokban elkészült a legelső példány a DBX 707-ből, amely a márka első SUV-jának (még inkább) teljesítményre kihegyezett változata. A típus nevéből a lóerők száma már kiderül, de természetesen ezen kívül is bőven akadnak említésre méltó részletek a tervek szerint már idén nyáron az utakra kerülő, igencsak izmos divatterepjáróval kapcsolatban.

A Tesla Roadster nevet 2006-ban ismerte meg a világ, és bár a hathatós Lotus-segítséggel fejlesztett kocsiból nem lett tömegmodell, azóta már pontosan tudjuk, hogy útjára indította a XXI. századi autóipar egyik legnagyobb (de legalább is legtöbbet emlegetett) sikersztoriját. Elon Musk cégvezér már az első generáció 2011-es kifutásakor jelezte, hamarosan jön az utód – ami azóta is várat magára. Most viszont úgy fest, már nem sokáig, az amerikai vállalat hivatalos oldalán ugyanis újra rendelhetővé vált az egészen impozáns adatokat ígérő, új Roadster!

A Lucid Air nevű teljesen elektromos luxusautó terveit 2016 végén ismerhette meg a világ. A szegmensében egyedülálló aerodinamikai mutatókat, valamint gigászi teljesítményt és hatótávot ígérő kocsit a kezdetektől a Tesla Model S, illetve a német prémiummárkák villanyautóinak riválisaként harangozta be az amerikai gyártó. Nos, nagyjából mostanra jött el az a pillanat, amikor kiderül, mennyire válnak be a számításaik, a 4 ajtós szedán ugyanis kilép a világpiacra: a friss hírek szerint Európában például már nyáron elérhetővé válik!

Mostanában sokat találkozunk a véleménybuborék fogalmával, mely szerint, ha valaki folyamatosan csak egyféle véleménnyel találkozik (ami olyan, mint az övé), egyrészt hajlamos azt objektív igazságként kezelni, másrészt azt gondolni, hogy ez egyben a többségi vélemény is (aztán vagy igen, vagy nem). Hasonló helyzetet látunk kialakulni az autók kapcsán is. A hírek mind chiphiányról, leállított gyárakról, akadozó ellátási láncokról, csökkenő újautó-eladásokról és 1-2 éves várólistákról szólnak, miközben, ha csak a híreket figyeljük, az égig emelkednek az árak.

A Ferrari tavaly mutatta be a 296 GTB nevű sportkocsit, amely a maga V6-os motorjával és plug-in hibrid technológiájával már egy új korszak, az „óvatos villanyosítás” jegyében készült. A kupénak a minap leleplezték a nyitható tetejű verzióját, a 296 GTS-t is, amely így az első olyan hathengeres turbómotorral felszerelt kabrió utcai autó, amelyen a híres ágaskodó lovas embléma virít. A maranellói székhelyű cég kedvcsináló gyanánt többek közt azt ígéri, a Spider-változat vezetése a zárt elődjéhez képest jobb élményt nyújt majd a „drámai” motorhangzást kedvelőknek.

Kicsivel több mint három éve van az utakon a BMW legnagyobb szabadidő-autója, az X7, az iparágban szokásosnak mondható módon ezért a müncheni cégnél is úgy gondolták: itt az ideje egy kis frissítésnek! A „ráncfelvarrás” elsősorban a kocsi elejének kialakítását érinti, de a motorkínálat terén is hoznak újdonságot a tervek szerint még idén a kereskedésekbe kerülő változatok. Lássuk mit érdemes tudni a közelgő luxus SUV-okról!

Kevés autót övez akkora kultusz, mint az 1989-ben bemutatott Mazda MX-5-öt. Ezért is kavartak akkora hullámokat azok a közelmúltbeli sajtóhírek, amelyekben azt pedzegették, a népszerű „Miatából” nem készül már új változat. A japán gyártó már akkor is igyekezett eloszlatni ezeket a pletykákat, a cég európai termékfejlesztési és műszaki vezetője, Joachim Kunz pedig egy friss interjúban megerősítette: szó sincs a kétüléses, nyitott tetős sportkocsik etalonjának számító MX-5 búcsújáról. Sőt, az ígéretek alapján sokak kedvence az autóipar minden korábbinál nagyobb átalakulása közepette is megőrizheti valódi karakterét!

A tavaly ősszel debütált Mercedes-AMG SL roadsterek eddig kétféle nyolchengeres motorral voltak elérhetőek, a napokban bemutatott, legújabb változatban viszont „lefelezte” a hengerek számát a gyártó. A sportkocsik rajongói elsőre talán csalódottan fogadják ezt a fejleményt, azonban így is van miért felkapni a fejünket az SL 43 néven futó modellre. A 2+2 üléses autóban ugyanis a Forma–1-ből átvett, a sorozatgyártású modelleknél eddig nem látott technológia is helyet kapott.

A Hispano-Suizát a 20. század első felében olyan luxusgyártókkal emlegették egy lapon, mint a Rolls-Royce, a Bugatti vagy épp a Bentley, vásárlóinak listáján pedig mások mellett Greta Garbo, Albert Einstein és Pablo Picasso is szerepelt. Ehhez képest a név mára szinte a feledés homályába veszett. Mostanság viszont egymástól függetlenül két vállalat is a legendás brand felélesztésén fáradozik, közülük a napokban a svájci székhelyű utódcég hiperautójáról láttak napvilágot friss hírek.