„Ami a riválisainknak bevált, az miért ne jönne be nekünk is?” – tehették fel a kérdést annak idején a Maserati főhadiszállásán, amikor egy a luxusszegmensben mostanság kifejezetten jól hasító, közepes méretű szabadidő-autó piacra dobása mellett döntöttek. Mindebből most lett bemutatásra kész kocsi, méghozzá az impozáns teljesítményadatokat felvonultató Grecale, amely a cég elmondása szerint a márka történetének legkomplexebb palettájával érkezik.

A kombi autók csillaga – nem kis részben az egyre nagyobb méreteket öltő SUV-láz miatt – globálisan ugyan leáldozóban van, Európában azonban továbbra is megkerülhetetlen piacot jelentenek. Nem véletlen, hogy az Audi is fontos helyet szán nekik a már a villanyjárművek által uralt jövőképében. Ennek jegyében mutatták be minap az A6 Avant e-Tron koncepcióját, amely több izgalmas újdonsággal igyekszik majd felhívni magára a figyelmet.

  1. Válasszuk ki!
  2. Vizsgáltassuk meg szakemberrel!
  3. Csapjunk le rá, ha jó, mert elviszik!

Írásunk itt véget is érhetne, köszönjük, hogy velünk tartottak stb. A helyzet azonban mégis az, hogy Magyarországon és a világon sok százezer, talán millió ember érzi magát becsapva valamilyen mértékben, amikor frissen beszerzett használt autóját ő maga is használni kezdi.

A Nissan már korábban egyértelművé tette, hogy népszerű szabadidő-autója, a Qashqai legújabb generációja kizárólag hibrid hajtással érkezik Európába. A lágy hibrid verzió már itt is van az utakon, most pedig kiderült, a paletta rövidesen a vállalat „e-POWER” nevű, soros hibridnek nevezett technológiájával bővül. Mutatjuk, mi érdemes tudni erről a rendszerről, amelynek a jelek szerint japán cég fontos szerepet szán a villanyautózás felé történő átmenetben.

Ezt is megértük: a szakmai berkekben nagyra tartott Európai Év Autója választás első 7 helyezettje közt nem kevesebb mint 6 teljesen elektromos kocsit találunk! A rangos díjat végül a Kia EV6 söpörte be, szoros versenyben megelőzve két, ugyancsak akkumulátoros riválisát. Úgy fest tehát, a nemzetközi autós szakértők már elsősorban a villanyautókra kapják fel a fejüket – kérdés csak az, a széles tömegek mikor „mennek utánuk”, és ebben milyen szerepe lehet a most legtöbbre taksált modelleknek.

Jókora vihart kavart a hír, mely szerint az Európai Parlament friss döntése kötelezővé tenné az EU-tagállamokban – így Magyarországon is – az egynapos autópálya-matricák bevezetését. Bár a reformmal kapcsolatban egyelőre több a kérdés, mint a válasz, érdemes eljátszani a gondolattal, milyen hatása lenne a 24 óráig érvényes tikettek piacra dobásának – amely egyébként nem is volna teljesen előzmény nélküli hazánkban.

Az autó nemcsak közlekedőedény, esetleg versenyzésre alkalmas játékszer, hanem mint minden, relatíve nagyértékű vagyontárgy, egyfajta indikátor is, ami rengeteg mindent elmond a tulajdonosáról. Ugyanakkor az autózás majd’ 100 éve megszokott formája mintha eltűnőben lenne, de vajon eltűnik-e egészen? A helyzet az autózás megszállottjainak nem rózsás, de a globális emberiség nem szükségszerűen veszít.

Ha egy bizonyos autóból összesen csak 7 ezer darabot gyártanak a világpiacra, nem magától értetődő, hogy azokból Magyarországra is jut valamennyi. A valaha volt legerősebb Cupra, a rövidesen érkező Formentor VZ5 azonban a friss hírek szerint jó eséllyel feltűnik majd a hazai utakon is – igaz, nem lesz túl gyakori látvány. Lássuk, mit érdemes tudni a kompakt SUV-ról, amelyet a sportos Audik erőforrásával szereltek fel, de a mérnökök bizonyos szempontból többet is kihoztak belőle, mint a német testvérmárkánál.

Nem siették el a bejelentést, de szinte napra pontosan 2 hónappal a szezon rajtja előtt immár hivatalos: Michelisz Norbert idén is a BRC Hyundai N Lukoil Squadra Corse csapatát erősíti a túraautó-világkupa (WTCR) futamain. A 2019-ben bajnoki címet szerző magyar pilóta így ismerős technikával vág neki a 2022-es pontvadászatnak, amely jó pár változást is hoz a sorozat életében!