Most már biztos, hogy a Porschénél van egy külön csapat, amelynek tagjai folyamatosan azon törik a fejüket, milyen extrémebbnél extrémebb világcsúcsokkal lehetne felhívni a figyelmet autóikra – mostanság épp a 2019-ben debütált Taycanokra. Az sem volt ugyanis túl rég, amikor a teljesen elektromos kocsi egyik változatával egészen különleges magassági rekordot döntöttek, ezt pedig a napokban „megfejelték” egy minden eddiginél rövidebb töltési időkkel letudott, USA-t átszelő túrával.

Lassan egy éve van az utakon a Škoda első MEB-platformra épülő villanyautója, az Enyaq iV nevű kompakt SUV, amelynél már a kezdetektől tudvalevő volt, hogy idővel kupéváltozatot is farag belőle a cseh cég. A várakozásnak most vége, a napokban megtartott világpremieren pedig az is kiderült, hogy az Enyaq Coupé iV négy különböző teljesítményszinttel és kétféle akkumulátorcsomaggal érkezik. No, meg egy a márka legszebb napjait idéző RS-verzióval!

Amerikai egyik legkultikusabb sportkocsija jövőre tölti be a hetvenet, de a Chevroletnél már most elárulták, milyen különleges kiadással készülnek megünnepelni ezt a kerek évfordulót. A rövidesen az utakra kerülő Corvette Z06 modellek például rendelhetőek lesznek a „70th Anniversary Edition” névre keresztelt csomaggal is – a kocsik paramétereit elnézve pedig messze nemcsak ezek miatt a kis extrák miatt lesz érdemes a leendő vevőknek kinyitni a pénztárcájukat…Amerikai egyik legkultikusabb sportkocsija jövőre tölti be a hetvenet, de a Chevroletnél már most elárulták, milyen különleges kiadással készülnek megünnepelni ezt a kerek évfordulót. A rövidesen az utakra kerülő Corvette Z06 modellek például rendelhetőek lesznek a „70th Anniversary Edition” névre keresztelt csomaggal is – a kocsik paramétereit elnézve pedig messze nemcsak ezek miatt a kis extrák miatt lesz érdemes a leendő vevőknek kinyitni a pénztárcájukat…

Bár a Z generáció, tehát a most 11-29 évesek láthatóan kevésbé vannak oda az autókért ‒ ki ilyen, ki olyan okból, és természetesen nekik is igazuk van ‒ azért még bőven akadnak, akik szeretik a kocsikat, különösen, ha egyedül, vagy egy hasonszőrűvel ülnek benne, és van idejük, helyük „nagyot menni”. Csakhogy a „nagyot menés” mindenkinek mást jelent, és sok a tévedés még az autókat kedvelők körében is. Az autó élvezete ugyanis éppolyan sokrétű, mint mondjuk az ételé vagy a természeté, de közös pont, hogy kizárólag a beérkező ingerek függvénye, és ez a kulcs. Van, aki a kényelmet keresi bennük, a luxus, a megérkezettség érzését, mások a technológiáért vannak oda, esetleg szeretnek nyugodtan hömpölyögni a kétszámjegyű utakon, a tájat szemlélve. Minden tiszteletünk az övék, de itt most azokról van szó, akik gyorsan szeretnek menni, és az ezzel járó érzetekben találnak örömet. Közülük az óvatosabbak kizárólag egyenesben nyomnak néha egy „padlót”, ha van elég hely, de amúgy teljesen „beszámíthatóak” Van, aki a kormányt is szereti használni, miközben gyorsan megy, míg mások kifejezetten versenyezni szeretnek, ez utóbbi már tényleg zárt pályára illene, de ne legyünk álszentek, azért sok minden megtörténik. Általában is reméljük, hogy mindig, mindenki vigyáz mások és a saját épségére, illetve igen, gyorsan menni veszélyesebb, mint lassan, de ez nem a pálcatörés helye. Azt vizsgáljuk, mitől jó az ilyesmi.

A közelmúlt egyik legnagyobb visszhangot kiváltó autós híre volt, hogy egy cseh milliárdos, Radim Passer videóra vette, ahogy egy Bugatti Chiron volánja mögött 417 km/h-val repeszt a német autópályán. Aki tisztában van az Autobahn szabályaival, tudhatja, hogy ezzel az előírásokat ugyan nem szegte meg, ám ettől még produkcióját nem hagyhatták szó nélkül a helyi hivatalos szervek. Lehet, hogy ez lesz az egyik utolsó szög a sebességlimit nélküli száguldás koporsójában?

A Kia tavaly novemberben jelentette be, hogy a 2016-ban piacra dobott Niro nevű kompakt crossovere hamarosan második generációjába lép – de akkor még csak néhány általános újításról beszéltek ezzel kapcsolatban. Azóta tudjuk, minden bizonnyal marad az első nekifutásra bevált három változat, azaz az öntöltő- és a plug-in hibrid, valamint a teljesen elektromos verzió. A napokban aztán a legelső variáns kapcsán végre előrukkoltak néhány konkrétummal!

A mögöttünk hagyott évben sem a gyenge forint, sem az utazási korlátozások nem kedveztek azoknak, akik külföldről akartak behozni használt gépkocsit. Ehhez képest az sem kis szó, hogy a Datahouse friss statisztikái szerint 2021-ben minimális mértékben ugyan (bő 1%-kal), de nőtt az import az azt megelőző esztendőhöz képest. A vásárlók pénztárcájára nézve nem túl jó hír, hogy a felsőbb kategóriás járművek hátrébb szorultak a toplistákon – igaz, az elektromos autóknál sor került az első nagy áttörésre!

Ha a „jobb sorsra érdemes” autómárkákat akarnánk felsorolni, a listáról nem hiányozhatna a Chrysler neve sem. Az 1925-ben alapított gyártó hajdan az iparág globális trendjeit meghatározó cégek közé tartozott, ma pedig sokan már a végleges eltűnését vizionálják, ami tekintve, hogy palettája jelenleg mindössze két modellből (300 és Pacifica) áll, nem is meglepő. Egy friss bejelentés szerint azonban a brand új lendületet kaphat a teljesen elektromos korszakban – az éra első „fecskéjét” pedig a napokban be is mutatták.

A Renault a szeptemberi Müncheni Autószalonon mutatta be következő teljesen elektromos autója, a Mégane E-Tech Electric végleges változatát, a kompakt crossover pedig a jövő év elején meg is érkezik a kereskedésekbe. Ennek megfelelően mostanra egyre több részletet lehet tudni róla – a minap pedig az is kiderült, Magyarországon mennyiért lehet majd megvásárolni.