Sok vicc született arról, hogy a férfiak néha mindennél és mindenkinél jobban szeretik az autójukat, de számtalan hölgy is száguldozik a világban, akinek az autója ‒ mert pont olyan, amilyen ‒ sokat hozzátesz a boldogságához, elégedettségéhez, netán a személyiségéhez. Ha van olyan a környezetünkben, aki így viszonyul az autójához, kézenfekvő, hogy autós ajándékkal lepjük meg, hátha szerzünk nála néhány jó pontot az érzelmi rivális gépcsodával szemben.

Az Alfa Romeo háza táján a közeljövőben egyértelműen a szabadidő-autókon lesz a hangsúly – amin persze napjaink globális eladási statisztikáit nézve nem is nagyon lehet csodálkozni. A sort 2022 elején a Tonale nyitja majd, amellyel kapcsolatban most újabb részletek láttak napvilágot.

Mit tippelsz, átlagosan hány ember ül egy autóban a budapesti forgalomban? Ha mindenki megtette a maga tétjét, akkor eláruljuk: 1,28 – legalább is egy közelmúltbeli, élő felmérés eredménye alapján. Mondani se kell, ez a roppant alacsony szám nemcsak a nagyobb dugók kialakulásához járul hozzá, hanem a magasabb károsanyag-kibocsátáshoz is. Ilyen és ehhez hasonló érdekes statisztikákat lehet találni a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) legfrissebb riportjában.

A Formula–1-et időnként az a vád éri, hogy a szálakat (és a szabályokat) egy előre megírt forgatókönyv szerint mozgatják, hogy a lehető legtöbb drámát láthassák a nézők. Nos, ez azért egy elég merész összeesküvés-elmélet, de be kell látni, hogy az aktuális történések adnak némi alapot a teória hívőinek. A hétvégi Szaúdi Nagydíj eredménye ugyanis éppen úgy alakult, hogy Max Verstappen (Red Bull) és Lewis Hamilton (Mercedes) azonos pontszámmal (369,5) érkeznek az utolsó versenyre, Abu Dhabiba, ahol napokon belül eldől az idei világbajnoki cím sorsa.

Folytatódik a szabadidő-autók megújítási hulláma a Skodánál: a Kodiaq után a paletta eggyel kisebb tagja, a Karoq is átesett egy jelentősnek mondható frissítésen. A minap bejelentett újítások a 2017 óta az utakon lévő, annak idején a Skoda Yetit leváltó autó „külsejét és belsejét” sem hagyták érintetlenül – de nézzük akkor közelebbről a változásokat!

Két óra és 15 perc volt a gyakorlati menetidő egy 10 km-es útszakaszon a budapesti XIII. kerületből az M1 kivezető szakaszáig egy esős napon ’21 novemberében, és ez bár különösen sok, azért egyedi esetnek nem neveznénk. Nem túlzás kijelenteni, hogy a főváros bizonyos napokon és időpontokban alkalmatlanná vált az autós közlekedésre. Ugyanakkor vannak helyzetek, amikor vagy mégis muszáj, vagy csak nem hisszük el, hogy tényleg annyira rossz lesz, mint amennyire végül lesz, ezért mégiscsak megpróbáljuk. A helyzet feszültségét mindenkinek magának kell feldolgoznia, de egy ilyen araszolós délután a kocsinkra is hatással van.

Az előző hétvégén egy csaknem negyedszázados fejezet ért véget a ralisportban: a monzai versennyel elbúcsúztak az elit világbajnokságtól az 1997-ben bemutatkozott World Rally Car (WRC) autók, melyek jövőre a Rally1 elnevezésű kocsiknak adják át a helyüket. A jelenleg használt, 1.6 literes, soros négyhengeres turbómotorok maradnak ugyan, de kiegészülnek egy 136 lóerős villanyerőforrással, melynek segítségével teljesen elektromos üzemmódban is lehet majd haladni.

Az elektromos járművek térhódítása jelentősen átformálja a világ autóiparát, ennek pedig haszonélvezői lehetnek azok a (most még) kicsi vállalatok is, amelyek az átalakulást kihasználva próbálnak gyökeret verni a globális piacon. Közéjük tartozik a vietnámi VinFast is, amely a hazájában elért sikerekre alapozva most Észak-Amerikát és Európát vette célba, méghozzá két teljesen elektromos szabadidő-autóval. Lássuk, mit lehet tudni róluk!

Amikor év elején az olasz-amerikai Fiat-Chrysler és a francia PSA egyesülésével létrejött a Stellantis nevű autóipari óriáscég, a vezetőség ígéretet tett arra, hogy mind a 14 égiszük alá sorolt márka megkapja az esélyt (és a fejlesztési pénzeket) arra, hogy az évtized végéig bebizonyítsa, helye van a piacon. Az érintettek között ott van 3 szebb napokat látott, kultikus olasz márka, az Alfa Romeo, a Maserati és a Lancia is. Közülük utóbbi brand jövőjéről a minap új részletek láttak napvilágot.