Azt már megszokhattuk, hogy ha egy márka bejelenti egy új hiperautó fejlesztését, abból még nem lesz egy-kettőre sorozatgyártásra kész változat. Az Aston Martin Valkyrie esetében azonban az átlagosnál is jóval hosszabbnak tűnt a várakozási idő. A kétajtós, hibrid luxussportkocsi terveit 2016-ban mutatták meg először, és annak is már lassan két és fél éve, hogy egy prototípussal futottak néhány kört a Silverstone-i versenypályán. A nagy visszaszámlálás azonban most véget ért!

Már csak néhányat kell aludni, és megismerhetünk minden részletet az első tömeggyártásban készülő elektromos Subaruval, a Solterrával kapcsolatban. Vagy úgy is fogalmazhatunk: rövidesen kiderül, milyen kiutat választott a népszerű gyártó abból a „22-es csapdájából”, amit a Toyotával közös fejlesztés jelentett.

Nem okozott nagy meglepetést, hogy a Land Rover bemutatta kultikus 4x4-ese, a Range Rover legújabb változatát, hiszen az előző, negyedik generáció már 2012 óta volt gyártásban. A brit cég a premiert illetően alaposan megadta a módját, az L460 kódnevű autó ugyanis a minap a londoni Királyi Operaház színpadán debütált. És bár dalra azért nem fakadt, a helyszínválasztás annyiban találó, hogy a vadonatúj Range Rovernél a nagy elődökhöz képest már sokkal inkább a luxuson, az exkluzivitáson van a hangsúly.

Honnan tudjuk biztosan, hogy a divatterepjárók népszerűsége közelít a csúcshoz? Onnan, hogy már Opel Astrából is gyártanak majd emelt hasmagasságú változatot! Legalábbis a legfrissebb iparági hírek szerint a nemrégiben bemutatott hatodik generációban helyet kap egy Cross verzió is, amely sok tekintetben persze távol áll majd attól, amit általában az SUV kifejezés alatt értünk. Ettől persze még lehet sikeres a crossoverre hajazó Astra, az „egyszerű” személyautók megemelése, terepesítése pedig nem előzmény nélküli az iparágban, csak eddig a villámos márkára nem volt jellemző.

Az általános chiphiány, a kilengő kőolajárak és a lítiumbányákkal szemben táplált környezetvédelmi bizalmatlanság mellé most a kínai energiaválság egyik váratlan és kényes következménye sorakozott fel az autóipari rossz hírek közé. Veszélybe került az autógyártás legfontosabb alapanyaga, a készletek végesek – figyelmeztet az elemző.

A gumiabroncsokról már volt szó, de nem lehet elégszer, mert ezt a területet is számos városi legenda és félreértés övezi. Megpróbálunk kicsit rendet tenni, legalábbis annyira, amennyire egy hétköznapi, nem mániákus autósnak szüksége lehet rá.

Kevés olyan téma van, amiről mostanság többet hallunk, mint a környezettudatosság fontossága – márpedig azt is pontosan tudjuk, hogy ilyen téren az autózás, mint jókora károsanyag-kibocsátó, is folyamatosan pellengérre van állítva. A világ legnépszerűbb navigációs alkalmazása a minap bemutatott egy újítást, amely hamarosan mifelénk is elérhető lesz, és amely segít azoknak, akik útvonaluk kiválasztásánál hajlandóak a fenntarthatóságot is figyelembe venni.

Amikor a Ford bejelentette, hogy az Amerika egyik örök kedvencének számító F-Series pickupok 2021-ben debütáló generációja már hibrid meghajtással is rendelhető lesz, várható volt, hogy az újdonság előbb-utóbb megjelenik a környezettudatos(abb) járműveket favorizáló Európában. Ez mostanra már tény, olyannyira, hogy az ígéretek szerint még októberben Magyarországon is elérhetővé válik az F-150 PowerBoost. Lássuk, mit érdemes tudni róla!

A viccesen hangzó kérdés nagyon is fontos azoknak a családoknak, amelyek úgy döntöttek, hogy autót vesznek a gyereküknek, akinek szüksége van az autóra, vagy csak nagyon szeretne saját kocsit – vagy mindkettő. A kérdés jelentős részben pénztárcafüggő, hiszen vannak, akik nemhogy plusz egy, de összesen egy autót is alig tudnak fenntartani, és vannak, akik azt a kocsit veszik meg a gyereküknek, amelyik tetszik neki, limit nélkül. Bejegyzésünk egyiküknek sem szól. Azoknak a szülőknek szeretnénk néhány szempontot ajánlani, akik autóba ültetnék a 18-25 éves gyereküket, és nem tudják, mi az optimális választás a meglévő, de messze nem korlátlan keretből.