A hírek szerint az Audi már most eldöntötte, hogy 2026-ban dobnak piacra utoljára új, belsőégésű motorral ellátott modelleket, ezt követően kizárólag teljesen elektromos járművek fejlesztésével foglalkoznak majd. Mindez a trendeket nézve nem meglepő, mégis kissé bátor kijelentés, amiből, ha valóság lesz, az Magyarországot is alaposan érintheti – és nemcsak a leendő vásárlóknak felkínált paletta sokszínűsége miatt.

Hát eljött ez a mérföldkő is, több autógyártó példáját követve a Fiat is bejelentette, hogy az évtized végére teljesen elektromos üzemmódba kapcsol át.

Rendkívül komoly, egyelőre felfoghatatlan következményekkel bíró átalakuláson megy keresztül napjainkban az autóipar. Úgy tűnik, hogy a belsőégésű motorok ideje leáldozott, legalábbis erre következtethetünk abból, hogy egyre több gyártó mond búcsút ennek a működési elvnek. Nagyjából csak az időpontok és a fokozatok különböznek az egyes autógigászok tervezeteiben.

Sokak rémálma, hogy a kocsi épp a családi nyaraláson, külföldön mondja be az „unalmast”, ráadásul ennek az esélye még statisztikailag is valamivel nagyobb, mint a hétköznapokban. Most, hogy újra nyaralhatunk, érdemes felkészülni. A vakáción általában a szokásosnál jobban igénybe vesszük a kocsinkat. Több emberrel, tele csomagtartóval, hosszabb autópályás „döngetéssel”, nem egyszer hegyi szerpentinek „megmászásával” használjuk ilyenkor, jellemzően ráadásul nyári melegben, koppig tekert légkondival.

Rekorddöntögetés: 0-ról 400-ra alig több mint 21 másodperc alatt katapultál a hibrid hajtásláncú, kaliforniai újdonság

A Czinger tavaly februárban leplezte le vadonatúj hiperautóját, melynek most a sorozatgyártásba küldendő végleges változata is bemutatkozott. Úgy látszik, minden gyártó más hajtásláncra esküszik az „überautó” megalkotásának tárgyában.

Nem kevesebb mint 65 ezer órányi fejlesztői munka ért véget a minap a Bugattinál azzal, hogy bejelentették: elkészültek a világ legexkluzívabb (és egyik legdrágább…)  kocsijának szánt, „La Voiture Noire” nevű hipersportautóval. A francia gyártó részéről jelentős bravúr, hogy bár újdonságuk jelentős részben a már jól ismert Chiron alapjain nyugszik, mégis sikerült nagyjából négyszeres áron is vevőt találniuk rá.

„Eladó egy 1994-es Toyota Supra. Irányár: 155 millió forint.” Ha csak ennyi állna egy hirdetésben, alighanem rögtön elírásra gyanakodnánk. Rögtön máshogy fest azonban a történet, ha hozzátesszük: az éppen 20 évvel ezelőtt bemutatott első Halálos iramban (The Fast and the Furious) film kultikus Suprája kerül hamarosan virtuális kalapács alá.

A hazai autós társadalom mindig méhkas módjára élénkül meg, amikor a rendszámtáblák reformja kerül szóba, sokak lelki szemei előtt ugyanis rögvest az ehhez kapcsolódó extra ügyintézés és persze kiadás jelenik meg. A napokban a Magyar Autóklub „kavarta fel az állóvizet”, amikor arról írt, értesülései szerint már jövő tavasszal jöhet az új formátum. Egy biztos, sok időnk már nincs a cserékig, így a kérdés adott: milyenek lesznek az új rendszámaink?

A Lincoln, a Ford konszern prémiummárkája kifejezetten a kínai piac számára és kívánalmai szerint készíti a Zephyr Reflection nevű plug-in hibrid limuzint. Még az anyavállalatnál is gyorsabban szabadult meg a személyautóktól a Lincoln márka Észak-Amerikában, de ez az ottani vásárlói preferenciáknak köszönhető, míg a Sanghaji Autószalonon bemutatott Zephyr Reflection nevű tanulmány a hamarosan érkező új szedán előzetese.

Mi a közös A Karib-tenger kalózai filmek ikonikus intrózenéjében (bizonyára sokak fülében most fel is csendült) és az új elektromos BMW modellek utasterében hallható hangokban? Elsőre kevés különbözőbb dallampárt lehetne elképzelni, pedig egy kapcsolat igenis van: mindkettőt az Oscar-díjas filmzeneszerző, Hans Zimmer „komponálta”. Mindenki eldöntheti, hogy ez az „érdekesség” vagy a (finoman szólva) „sületlenség” kategóriájába tartozik-e, mindenesetre praktikus és emocionális érvek is szólnak a villanyautók belsejének „felhangosítása” mellett.