Az elektromos kocsik egyre nagyobb térhódítása rengeteg szempontból hoz újat az utakon – azonban úgy fest, ez alól is vannak kivételek. Európa legnagyobb autóklubja, a német ADAC a napokban tette közzé az általa 2020-ban szervizelt járművek meghibásodási okairól készült statisztikát, ez alapján pedig a „hagyományos” és a villanymodelleknél is ugyanaz volt a leggyakoribb, „lerobbanáshoz” vezető alkotóelem: a 12 Voltos akkumulátor. Lássuk, milyen érdekes, sokak számára hasznos információkat olvashatunk még ki az adatsorból!

Újabb, bár manapság nem is olyan ritka, „szentségtörés” van kinézőben: a Ferrari négy év múlva, 2025-ben dobja piacra első tisztán elektromos modelljét, mint ahogy ezt a cég elnöke és (átmeneti) vezérigazgatója, John Elkann nemrég bejelentette.

Európai szemmel nézve sajnos ez meglehetősen „szokatlan”, de Kínában ezekben a napokban, a látogatók számára is nyitottan zajlik a Sanghaji Autószalon. A bemutatott járművek közül az Audi A6 e-tron, a BMW iX EV, a hibrid Maserati Levante, a Mercedes EQB vagy épp a Toyota bZ4X is viszonylag nagy port vert fel, azonban az onnan érkező, izgalmas hírek közül is kitűnnek az első Huawei kocsiról szóló beszámolók. Igen, arról a Huawei-ről, vagyis az elsősorban okostelefonjairól és egyéb techeszközeiről ismert kínai vállalatról van szó!

Egy ideje világos, hogy az autóiparban előbb-utóbb mindenkit elér az „elektromos hullám”, és ez a személygépkocsik világa mellett a közúti szállítmányozásra is igaz. A folyamat legújabb zászlóshajója a napokban leleplezett, vadonatúj E-Ducato, a Fiat népszerű könnyű haszongépjárművének villanyváltozata. A fejlesztés során az olaszok célja egyértelmű volt: megalkotni a meghajtás terén a jelen elvárásainak megfelelő autót, de úgy, hogy közben a Ducato vevői számára kulcsfontosságú erények se sérüljenek. Lássuk, hogyan sikerült!

A zéró emissziós überlimuzint a csillagos márka legalább annyira dinasztiateremtőnek szánja, mint annak idején az S-osztályt, amely máig a luxuskategória etalonja.

Amikor annak idején Akio Toyoda átvette a nagyapja által alapított Toyota elnöki székét, meglehetősen hatásos belépőként arról beszélt, nem akarja, hogy cége „unalmas” autókat gyártson. Nos, az elmúlt években is több olyan modellel rukkoltak elő, ami alapján azt mondhatjuk, igyekszik betartani a szavát, de a közelmúlt különösen sűrű ilyen téren. Ott volt az új Supra, majd jött a GR Yaris, most pedig itt a legfrissebb nem épp unalmas kocsi, a GR 86. 

Befejező részéhez ért a gondos autósoknak szóló sorozatunk, ahol olyan, eddig még nem részletezett területekkel foglalkozunk, amelyek ez idő tájt szintén alapos ellenőrzést kívánnak. A téma fontosságát jelzi, hogy bár tanácsaink összegzése immár három cikket ölel fel, még mindig nem mernénk teljes körűnek nevezni a gyűjtést. Éppen ezért az egyéni odafigyelésen túl a legjobb döntés az, ha felkeresik profi szervizeink valamelyikét, ahol garantáltan nem siklanak át egyetlen olyan problémán sem, ami a későbbiekben komoly veszélyforrást is jelenthet. Az árulkodó jelekkel kapcsolatban pedig következzen praktikus javaslataink záró epizódja!

A Subaru Corporation leányvállalata nemrég bejelentette, hogy idén áprilistól a gyártó Európában is bevezeti az Outback „új” generációját, mely immár hatodik a sorban. Az újdonság egyelőre csak egyféle, természetesen boxer motorral lesz kapható az öreg kontinensen.

Legutóbbi cikkünkben már sok mindenre kitértünk, amit az autónkon tanácsos ellenőrizni vagy szakemberekkel ellenőriztetni így tavasszal. Már akkor is jeleztük, hogy mindez még messze nem minden, így most következzen a folytatás, azaz tavaszi jótanács-csokrunk középső darabja! A főszabály pedig ugyanaz, mint eddig: már egy kis odafigyeléssel is sokat tehetünk a biztonságunkért, de bőven akad olyan, amivel inkább érdemes felkeresni valamelyik szervizünket, hogy biztosan jó kezekben tudjuk kocsinkat. Folytassuk tehát a listát!