Az Elon Musk neve fémjelezte úttörő márka minden bizonnyal állandó képviseletet hoz létre a magyar fővárosban is, ha a járványhelyzet nem húzza keresztbe a számításaikat

Minden villanyautórajongó és a témához köthető portálok már évek óta nyomon követik a Tesla kelet-európai terjeszkedését, és sokszor igyekeztek kisakkozni, mikor nyílhat meg végre a Tesla első magyar szervize és boltja. Legutóbb december közepén hozott lázba sokakat a hír, mely szerint megjelentek az álláshirdetések a cég budapesti helyszínére vonatkozóan, most pedig újabb lépéssel kerültünk közelebb a nyitáshoz.

A Jeep bemutatja a jócskán méretes, 6,4 literes és természetesen V8-as motorral szerelt Grand Wagoneert, melyet a hazai piac aduja, a Cadillac Escalade ellenfeléül szánt.  

Míg Európában és a Távol-Kelet nagy részén is töretlenül dübörög a downsizing mánia, addig az USA-ban erre fittyet hánynak. A jó amcsi tradíció szerint behemótokat kell gyártani, öblös erőforrással. Ha a károsanyag-kibocsátás vagy a fogyasztás csökkentése kerül szóba, akkor persze szó lehet azért elektromotor beépítéséről és terhelésfüggő hengerlekapcsolásról, de ettől egy 5-6 literes benzinmotor még nem lesz éhezőművész.

Az autó szabadságot ad, megkönnyíti az életet, felgyorsítja az ügyintézést, kiterjeszti a lehetőségeinket számos területen, az utazásoktól a cipekedésig. Sokat ad tehát, és viszonylag keveset „kér”. Ezt a keveset viszont érdemes megadni az üzembiztonság, a bosszúságok és későbbi, nagyobb kiadások megelőzése, de mindenekelőtt a saját és családunk biztonsága érdekében. Háromrészes sorozatukban összegyűjtöttük azokat az egyébként nem különösebben drága elemeket, amelyeket célszerű minél hamarabb ellenőrizni vagy ellenőriztetni ilyenkor tavasszal, a fokozott téli igénybevétel után.

Az Európai Unió a személyautókra vonatkozó, jövő évben debütáló szabályozással akarja elérni, hogy a balesetek megelőzhetőek legyenek, vagy ha mégsem, akkor enyhébbek és kivizsgálhatóbbak. A bevezetés lépcsőzetes lesz: 2022 júliusától az újonnan piacra kerülő modelleket, 2024 júliusától pedig az összes új autót kötelező ellátni az új biztonsági berendezésekkel, funkciókkal.  Később fokozatosan a használt autók felszerelése is kötelező lesz. Az alábbiakban összegyűjtöttük a leglényegesebb beavatkozási pontokat.

Hosszabb idő után újból egy kupéval rukkolt elő a Volvo. Persze nem hagyományos felépítésű kupéról van szó, ahogy az értékesítéstől kezdve az üzemeltetésig semmi sem hagyományos az új modell esetében. A Volvo C40 Recharge nevet viselő újdonság gyártásának kezdete őszre várható, addig is mindenki megbarátkozhat összetett egyéniségével.

A Mercedesnél még hisznek a szedánokban és a kombikban. Legalább is erre utal, hogy jelentős energiát és összegeket fektettek az új C-osztály első modelljeibe, amelyeket a minap nagy reményekkel lepleztek le. Újdonságokból ennek megfelelően nincs is hiány – a kérdés csak az, ezek közül melyikek nyerik el a márka rajongóinak tetszését és melyikek nem. Nézzük, mit lehet már tudni az Audi A4-esek és a BMW 3-asok legújabb vetélytársairól!

Az egyetlen feltöltéssel megtehető távolság mostanra az elektromos járművek egymáshoz „méricskélésének” fő mérőszáma lett. Az Audi első embere viszont egy közelmúltbeli interjúban arra utalt, szerinte a jövő útja nem a nagy kapacitású akkumulátorok mindenáron történő beépítése, hisz hamarosan kisebb hatótávokkal is zökkenőmentesen használhatók lesznek a villanyautók. Ehhez persze rövid úton elég sok mindennek kellene történnie – kérdés, hogy fog-e?

Atlétikában hallottunk már fedettpályás világcsúcsról – no de az autózás berkein belül? Pedig nagyon is létezik ilyen, olyannyira, hogy egy Porsche Taycan Turbo S-sel éppen most döntötték meg! A tavaly debütált teljesen elektromos kocsival 165,1 km/h-val repesztettek egy amerikai rendezvényközpontban, ami még autópályán is sok lenne, egy épület belsejében pedig tényleg elképesztő teljesítmény. Vagy ez már inkább a „mindegy mit, csak beszéljenek rólam” kategória?

Ha egy autómárka a három piacon lévő típusából hármat is rövid úton kivonni készül, az az esetek többségében az adott cég végleges megszűnését jelenti. De nem úgy a Lotusét, amely idén ugyan valóban elköszön az Elise-től, az Exige-től és az Evorától is, azonban a brit vállalat erre egy új fejezet kezdeteként tekint – amely új korszakról egyre több részlet lát napvilágot. Addig pedig többek közt figyelemre méltó limitált szériákkal gondoskodnak arról, hogy a távozó kocsik búcsúja emlékezetesre sikeredjen.