Negyedik generációjába lép a Hyundai népszerű szabadidő-autója, a már korábban bemutatott hajtásláncok után pedig minap a plug-in hibrid Tucsonnal kapcsolatos tudnivalókat is elárulta a dél-koreai cég. A rendszer alapját az ismert, 1.6 literes T-GDi Smartstream benzinmotor adja, amelyet egy 66,9 kW-os villanymotor egészít ki. A hamarosan érkező kocsival a becslések szerint több mint 50 kilométert lehet tisztán elektromos üzemben megtenni.

Mint szinte mindennek az életben, egy autó üzemeltetésének is vannak fokozatai, amelynek eredménye az „elhanyagolt időzített bombától” az „agyonpolírozott hobbikedvencig” terjednek. Cikkünkben azoknak szeretnénk némi támpontot adni, akik a két véglet elkerülésével az optimumot keresik, de nem szakértői a témának – és többen vannak ilyenek, mint ahányan hiszik.

Szinte pontosan három éve annak, hogy az amerikai Hennessey műhely belengette legújabb hiperautója, a Venom F5 érkezését – a projekt pedig most ért el a sorozatgyártáshoz. Ennek megfelelően a napokban minden olyan információt közöltek a világ leendő legerősebb (és talán leggyorsabb) kocsijával kapcsolatban, amivel eddig még adósak voltak. Az adatokat elnézve pedig sokan egyként mondhatták: erre megérte 3 esztendőt várni!

Van rá esély, hogy jövőre Magyarországra is megérkezzen a világ első szériagyártású hidrogén-üzemanyagcellás személyautója, a Toyota Mirai. Egy mondat, ami mögé egyelőre jó pár „csillagot” oda kell biggyesztenünk, jelen állás szerint ugyanis néhány akadály még tornyosul az egyesek által a leginkább környezetbarátnak tartott technológia és hazánk között. Ettől persze még magával a gondolattal érdemes már most eljátszani.

A Nissan Leaf volt 2010-ben az első szériában gyártott, valóban használható, tisztán elektromos személyautó, a neve örökké etalon marad, övé az úttörők dicsősége. Ezt az előnyt a Leaf egészen sokáig tartotta is, még ma a Tesla-korszakban is ez a 2. legkelendőbb villanyautó. Csakhogy időközben a konkurencia is magához tért, a Nissan pedig mintha elkényelmesedett volna ebben a nagy jólétben.

Rendhagyó módon, egyszerre „két színpadon” mutatták be minap az új Mercedes-Maybach S osztályt. A márka luxusmodelljének premierjét ugyanis a többség a Mercedes me nevű, nemzetközi digitális platform segítségével követhette, azonban Kínában egy 350 fős közönségnek volt szerencséje személyesen is megtekinteni az autót. A német gyártó célja egyértelmű a várhatóan jövőre piacra kerülő kocsival: többek közt számos kényelmi innováció révén új szintre emelni a fényűzést.

„A versenypályáról az utakra”. Ezzel a szlogennel mutatták be minap a Lamborghini Huracán STO-t, amely ennek megfelelően a közúti forgalomban is használható, ám ettől függetlenül minden „porcikájában” a sebesség hajszolására született. Utóbbi persze nem is csoda, hisz olyan elődök alapjaira építkezett, mint az olasz gyártó saját versenyszériájában vitézkedő Huracán Super Trofeo EVO vagy épp a háromszoros Daytona 24 órás bajnok Huracán GT3 EVO.

A BMW még a 2018-as Párizsi Motor Show-n lengette be a Vision iNext tanulmányautót, a koncepcióból pedig kicsivel több mint két év alatt lett gyártásra kész változat. A napokban ugyanis leleplezték az immár BMW iX néven emlegetett kocsit, amelyet a bajor márka csúcskategóriás, elektromos szabadidőautójának szánnak.  Lássuk, melyik jelzőre mennyire szolgál rá a jövőre várhatóan már az utakon is feltűnő jármű!

„Nyomokban eredetit tartalmazhat.” A különböző élelmiszerek csomagolásán olvasható feliratot kölcsönvéve nagyjából ezt mondhatjuk az olasz Totem Automobili műhely által a napokban bemutatott autóról, amely egy 55 esztendővel ezelőtti Alfa Romeo Giulia GTA elektromossá varázsolt változata. A mérnökök tehát bátran hozzányúltak a tradíciókhoz – ettől persze még a végeredmény több mint lélegzetelállító!