A Porsche a közelmúltban hozta nyilvánosságra az idei első három negyedév összesített eladási adatait, amikből kiderült, hogy a márka elektromos átállásában kulcsszerepet betöltő Taycanból csak fele annyi fogyott, mint egy esztendővel korábban. Mindez a vállalat komplett statisztikájára is rányomta a bélyegét, ugyanis az előző év azonos időszakához képest idén eddig 7%-kal kevesebb járművet adtak el. A fentiek, és a villanyautók kapcsán egyre gyakrabban felhangzó vészharangok, dacára a stuttgarti székhelyű cég a jelek szerint egyelőre bízik a típusban, olyannyira, hogy nemrég 3 új változatát is bejelentettek. Az Auto Check Center friss írásában a minap Magyarországon is elérhetővé vált újdonságokról ejtünk néhány szót.

Az Audi még csak a közelmúltban mutatta be az A5 és a sportosabb S5 legújabb generációját, de sokak örömére már javában zajlik a közúti tesztelése a kocsi teljesítményre kihegyezett verziójának, az RS5-nek is. A napokban közzétett „lesifotók” alapján a csúcsváltozat az elődökhöz képest átesett néhány jelentősnek mondható külső módosításon, ám az igazi változások nem meglepő módon a motorháztető alatt mentek végbe. Ezeket is igyekszünk sorra venni az Auto Check Center friss cikkében.

A Škoda alig egy hónapja mutatta be hivatalosan harmadik teljesen elektromos modelljét, az Elroq-ot, a kompakt szabadidő-autó pedig máris megérkezett a magyarországi márkakereskedésekbe is. A cseh brand új „Modern Solid” formavilágának első képviselője egy mostanság kifejezetten felkapott, ennek megfelelően egyre több gyártó által „támadott” szegmensbe érkezik, de több jel is arra utal, hogy megtalálhatja a maga közönségét a piacon. Egyebek mellett ezekről lesz szó az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkében.

Küszöbön áll a Hyundai következő nagy dobásának, az IONIQ 9-nek a premierje, a dél-koreai gyártó pedig már a hivatalos bemutató előtt közzétett néhány fotót az újdonságról. Amennyire azt a sejtelmes felvételekből ki lehet venni, a kocsi nagyrészt hű maradhatott a három évvel ezelőtt leleplezett koncepcióautóhoz (képünkön), egyúttal a Santa Fe modellen látott szögletes elülső vonalak után visszatérni látszik a márka tradícióihoz illeszkedő, ívesebb formavilághoz – ami persze egy tisztán elektromos jármű esetén nem is meglepő. Az Auto Check Center friss bejegyzésében sorra vesszük, mit lehet már tudni a novemberben érkező, három üléssoros SUV-ról.

Ahogy egyre inkább ősziesre fordul az időjárás, és a téli hónapok is közelítenek, az útviszonyok jelentősen megváltoznak, ami kihívást jelent az autósok számára. Az eső, a köd, a hó és a jég mind-mind fokozott figyelmet igényel a járművezetőktől, és rendkívül fontos, hogy felkészüljünk ezekre a körülményekre, hogy elkerüljük a baleseteket. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében összegyűjtöttük a legfontosabb szempontokat, amelyekre érdemes figyelni az őszi-téli időszakban.

Lassan négy éve van az utakon az Opel Mokka aktuális, második generációja, a fejlesztők így az ilyenkor szokásos módon elérkezettnek látták az időt egy kis ciklusközepi frissítésre. A vállalat által a brand egyik bestsellerének nevezett kompakt szabadidő-autó külsejéhez csak óvatosan nyúltak hozzá a mérnökök, ezzel együtt a címben említett két újdonság mindenképp mérföldkövet jelent a típus életében. Többek közt ezekről, valamint a további újdonságokról esik szó az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzésében.

Az 1953-ban megismert Chevrolet Corvette kétségkívül az egyik legjobban csengő név az autózás történetében, a jelek szerint pedig a kultikus típus modernkori képviselői is hűek a nem akármilyen hagyományokhoz. Az aktuális generáció (C8) csúcsmodellje, a ZR1 például a napokban döntött meg egy nem hivatalos sebesség-világrekordot. Ezenkívül is bőven van miről beszélni a gyorsaságra kihegyezett kocsi kapcsán, amely ennek megfelelően az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkének főszereplője lesz.

Nyugodtan mondhatjuk, a Ford Explorer EV pályafutása eddig nem éppen zökkenőmentes: a döntően az európai piacra szánt, tisztán elektromos szabadidő-autót még tavaly tavasszal mutatta be az amerikai gyártó, amely röviddel azután meg is kezdte volna a típus forgalmazását. A tényleges debütálás azonban nagyjából egy évet csúszott, Magyarországra pedig csak most érkezik meg a kínálat harmadik, belépőszintű modellje. Ennek apropóján a friss designdíjas villany-crossover lesz az Auto Check Center szervizhálózat legújabb cikkének főszereplője.

Nemrégiben az 5-10 éves használt autók megbízhatóságát vizsgálta Amerika egyik legismertebb fogyasztói portálja, a Consumer Reports, az eredmények mellett pedig az Auto Check Center szervizhálózatnál sem szeretnénk elmenni szó nélkül. Mielőtt legújabb cikkünkben sóhajtva elmerülnénk a közhelyek iszapjában, gyorsan hozzá kell tennünk, hogy amerikai modellekről van szó, amelyek vagy teljesen megegyeznek az Európában forgalmazottakkal vagy épp valamilyen mértékben különböznek, esetleg azonos néven teljesen más kocsik. Szintén megfigyelhető, hogy bizonyos nálunk elterjedt márkák, mint a Renault, Peugeot, Citroën, Opel, Suzuki, Škoda és mások egyáltalán nem szerepelnek a listában, mert „odaát” szinte nincs belőlük. Érdemes továbbá a rangsort némi fenntartással kezelni, mert pl. a (Dodge) RAM márkájú kisteherautók egy másik hasonló összevetésben épp a Toyota után következtek megbízhatóságban, míg itt a 22 helyet tudták „megcsípni”. Ugyanakkor márkánként nem egyetlen típust vizsgáltak, úgyhogy azért a tendenciákat valamennyire „ráhúzhatjuk” a magyar piacra is. Szintén meg kell jegyezni, hogy amíg itthon az autók átlagos életkora 15-16 év, addig itt 5-10 esztendős, vagyis kis túlzással újszerű kocsikról van szó.