Idén ünnepli 40. születésnapját a Renault Trafic kisteherautó, a gyártó pedig ez alkalomból két új változattal rukkolt elő. A SpaceClass és a Combi névre keresztelt verziók a tervek szerint jövő tavasszal kerülnek forgalomba, de jó pár részletet már most elárult a francia cég. Ez alapján a népszerű mikrobusz kívül és belül is átesik némi megújuláson.

A címben szereplő kérdéssel harangozta be Bolide nevű autóját a Bugatti, amellyel nem kevesebbre vállalkoznak, minthogy kihozzák a maximumot ikonikus, 8.0 literes, W16-os turbómotorjukból. No, nem mintha az idén bemutatott Chiron Super Sport 300+ kapcsán bárki panaszkodott volna a lóerők hiányára, de a jelek szerint a mérnököknek mégis sikerült találni „némi” tartalékot a rendszerben.

A Ford nemrég bemutatta a hibrid Explorert, amivel lényegében egy amerikai SUV-ot hozott át egy az egyben az európai piacra. A modell Magyarországon is kapható, de ennél érdekesebb a piac, ahonnan jött, és ahova érkezik.

Bár a nagy olasz gyártó húzómodellje még mindig az érzelmekre ható 500-as és megszámlálhatatlan mutánsai, azért szépen csendben, a maga ésszerű módján a mostohatestvérnek számító TIPO eladásai is hozzák a bevételt. Épp ezért dönthetett úgy a FIAT vezetése, hogy a „legolcsóbb európai kompakt” kétes címére törő modellből frissítést készítenek. Egyébként az olcsóság itt nem feltétlenül pejoratív kategória, a TIPO-t mindenki korrekt vételnek és szerény, de megbízható autóként ismeri, ami időnként kicsit többet fogyaszt a kelleténél.

Azok, akiknek az „elektromos Hummer” maga az „autós szentségtörés”, egészen mostanáig reménykedhettek, hogy az utóbbi idők egyik legnagyobb port kavart projektje csak amolyan félreértés. A General Motors a minap aztán leleplezte a hivatalosan GMC Hummer EV névre keresztelt kocsit, amellyel egy évtized után zöld köntösben élesztik újra a kultikus terepjárót.

Szó, mi szó, az Audinál megadják a módját az ünneplésnek. Negyven esztendeje, hogy a németek elkezdték a Quattro névre keresztelt kocsijuk gyártását, ami sok szempontból mérföldkő volt a cég történetében. Az egykori sikerautó kerek évfordulója előtt most egy limitált szériás modellel tisztelegnek, amelynek alapja a megszűnés küszöbén lévő TT sorozat csúcspéldánya.

Sokan sok helyen elmondták már, hogy a villanyautók igazi „áttörésének” jelenlegi egyik legfőbb akadálya (nemcsak idehaza, hanem számos másik országban is) a túlságosan magas árcímkéjük. Nem véletlen, hogy egyre több gyártó tűzi ki célul a „megfizethető” megoldás piacra dobását. A legújabb nevező ebben a kategóriában a Renault Csoport, amely Dacia Spring néven hozná Európába a Távol-Keleten már sikeres elektromos modelljét.

A Honda nemrég némiképp váratlanul bejelentette, hogy a jelenleg érvényes szerződése lejártakor, azaz 2021 végén kiszáll a Forma–1-ből. A döntés a globális autópiacon zajló eseményeket nézve persze nem olyan meglepő, azonban mégis furcsa, hogy a japánok pont akkor hátrálnak ki, amikor a csapatok már elkezdtek versenyeket nyerni az általuk szállított motorokkal. A lépés izgalmas helyzetet teremthet a száguldó cirkuszban.  

A minap a Togliatti-ban található Lada-gyárban legördült egy piros Granta a futószalagról, amelynek híre bejárta az egész világot. Mi ebben a szenzáció? – kérdezhetnénk, amire némi gúnnyal egyesek talán azt felelnék, hogy manapság már az sem kis dolog, hogy a szebb napokat látott üzemben egyáltalán még készülnek autók. Igazság szerint azonban nagyon is van ok az ünneplésre, a szóban forgó kocsi ugyanis egészen pontosan a harmincmilliomodik Lada.