Egyszerre volt rendhagyó és megszokott a világ legrégibb és legismertebb megbízhatósági autóversenye, a Le Mans-i 24 órás viadal idei kiadása. Rendhagyó, mert az esemény 1923 óta íródó történetében mindössze másodszor csúszott szeptemberre, és sajnos először kellett nézők nélkül megrendezni. És megszokott, hiszen ahogy tavaly és tavalyelőtt, úgy idén is a Toyota diadalmaskodott, méghozzá érdemi külső konkurencia nélkül. A következő évtől azonban merőben új periódus veheti kezdetét.

Egy színházi előadásban hallottam nemrég a világról alkotott összefoglalásképpen, hogy régen az autókat úgy tervezték, hogy vagy aranyosak legyenek, vagy elegáns-méltóságteljesek, így vagy cukiságfaktort gerjesztettek, vagy áhítatot. Ma meg mindegyiket úgy tervezik, hogy félelmet keltsen, agresszivitást sugározzon. Hormonzavaros ragadozók, hízott fenekű, hunyorgó gyilkosok suhannak villogva a belső sávokban.

Egy autó, amelynek paradox módon éppen a sikeressége okozta a vesztét. Röviddel ezelőttig még valahogy így gondolhattunk a Suzuki Jimny-re, amelynek már eddig is meglehetősen szövevényes története most újabb fordulatot vesz. Korábban úgy festett, hogy a mini SUV-tól a szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályok miatt el kell búcsúznia Európának, ám egy friss bejelentés szerint mégis maradhat – csakhogy immár haszongépjárműként!

Bizonyára sokunk emlékszik még a rutinpályák bójasorára, amit ki több, ki kevesebb sikerrel kerülgetett korai szárnypróbálgatásai során. A többség már akkor úgy érezhette, hogy lehetne ezt a műfajt sokkal gyorsabban is csinálni – de amit a napokban egy mindössze 16 esztendős amerikai tinédzser csinált, arra még a legprofibb manőverezők is elismerően kell csettintsenek. Igaz, a szlalomozás új királylánya nem épp olyan autóval vágott neki a feladatnak, mint amin egy átlagos autósiskola növendékei gyakorolnak…

Szeretettel meghívjuk Önt a Virtuális Autonet Mobility Show-ra!

A Hennessey név az autósvilágban jártasak számára ismerősen csenghet, a népszerű amerikai tuningműhelyről azonban a többségnek vélhetően a sebességrekordokat hajszoló hiperautók ugranak be elsőként. Szó, ami szó, a cég most belengetett járműve is rászolgál a „brutális” jelzőre, csak épp egészen más értelemben, mint a bivalyerős sportkocsik. A csapat egy Ram TRX pickupot fejel meg jó pár lóerővel – no, meg két plusz kerékkel!

Az elektromos autóknál az egy feltöltéssel megtehető maximális távolság az egyik legfontosabb tényezőnek számít. Ennek mérésére léteznek hivatalos szabványok, de a gyártók értelemszerűen szeretnék bebizonyítani, hogy a járműveikből többet is ki lehet hozni, mint amit az általánosan elismert tesztek mutatnak. A Volkswagennek most egész meggyőzően sikerült demonstrálni: az ID. 3 számára az 500 kilométer sem lehetetlen!

Több mint 40 éves korszak zárult le most a Formula–1-es Williams istállónál, az eddig családi kézben lévő csapatot ugyanis megvásárolta a Dorilton Capital nevű amerikai befektetőcég. Az újdonsült tulajdonos célja visszarepíteni a szebb napokat látott brit gárda autóit az élmezőnybe, amelytől az utóbbi években kis túlzással fényévekre kerültek. Mindezt úgy, hogy a márka múltját közben szeretnék tiszteletben tartani.

Ha a tömegautó kifejezést halljuk, akkor Európában talán a VW és márkái ugranak be a legtöbb embernek, de világviszonylatban sanszos, hogy a Toyota lesz a „befutó”, főleg, hogy – miközben a németeknek ott a Skoda, a Seat, az Audi, és még számos márka – a legtöbb kocsijukat a saját nevük alatt értékesítik. Épp ezért meglepő, ha a Toyota nevét egy forintban 800 milliós Hypersport kocsival összefüggésben hallja az ember. Pedig nagy cég, nagy lehetőségek.