A Bentayga kétségkívül a patinás Bentley márka közelmúltjának legnagyobb sikertörténete, a 2016-ban debütált luxus crossover pedig most jelentős megújuláson megy át. Az első ezzel kapcsolatos hírekben még csak a 4.0 literes, nyolchengeres változat frissítéséről volt szó, a minap aztán kiderült: érkezik az új Speed verzió is, hatliteres, W12-es ikerturbós motorral és sportkocsikat megszégyenítő dinamikával.

Úgy fest, a Kia is szeretne minél nagyobb szeletet a piac mostanság legígéretesebbnek tűnő tortájából, a napokban leleplezték ugyanis a Sonet nevű hobbiterepjárójukat. Az autó rövidesen az indiai utakon debütál majd, de az ígéretek szerint idővel a világ többi táján is elérhetővé válik. A dél-koreai gyártó közben az egyik „házon belüli riválissal” kapcsolatban is előállt néhány újdonsággal.

Mi jut elsőként eszébe, ha azt mondjuk: lengyel autógyártás? A többség alighanem a szocializmus évtizedeiben idehaza is kultikussá váló Polski Fiatot, a Żukkot vagy épp a Warszawát vághatta rá, de az ínyenceknek talán a Syrena és a Polonez nevek is ismerősen csengenek. Azt nem merjük állítani, hogy az ország napokban bejelentett, új márkája megközelítheti például a Polski Fiat sikereit, mindenesetre megpróbálni biztosan megfogja.

Small but beautiful, azaz „Kicsi, de szép”. Ezt a nevet kapta a Mitsubishi napokban ismertetett új üzleti terve, amely a koronavírus-válság miatti veszteségek kezelésére született. A „kicsi” kifejezés szerepeltetéséből már nem nehéz kitalálni, hogy a stratégia jókora megszorítással, áldozatokkal jár. Többek közt azzal, hogy az idén 150 éves japán gyártó gyakorlatilag „feladja” az európai piacot.

Amikor a Ford tavaly előállt a tisztán elektromos Mustang terveivel, már tudni lehetett, hogy a vállalat marketingosztályának nem lesz könnyű dolga, ha az úttörő (mások szerint inkább szentségtörő…) modellt meg akarják szerettetni a vérbeli rajongókkal, akik számára a Mustang név egyet jelent a V8-as benzinmotorral. Nos, a gyártó most egy nem akármilyen „reklámmal” állt elő: elkészítették a Mach-E bivalyerős „rokonát”, amely a teljesítmény terén senkiben sem hagyhat hiányérzetet.

125 éves a Skoda márka (kezdetben Laurin&Klement), és már ezért is megérdemelne egy hosszabb összefoglalót a legfontosabb modellekről (Octavia, Felicia, 1000/1100 MB, S100, 105,120, 130, Favorit, újra Felicia, Fabia, újra Octavia, Superb és legújabban a SUV-ok), de mégsem erről lesz szó, hanem arról, hogy mi történik, ha néhány autóbolond gyakornokot szabadjára engednek a gyárban azzal, hogy gondolják újra valamelyik meglévő modellt.

A talán még mindig kissé misztikus 3D nyomtatás már most jelentős hatást gyakorolt a világra, a jövőben pedig még inkább átalakíthat számos ágazatot. Kétségkívül az autóipar is ezek közé tartozik, ahol legújabban a Porsche rukkolt elő ezzel az innovatív technológiával készülő alkatrészekkel. Az eredmény: egy eddig is roppant erős sportkocsijukból sikerült még többet kihozni!

Régen, ha egy gyártó kijött egy 435 lóerős, 4 literes V8-assal, ami, ha kell 4,4 alatt van 100-on, és összességében 10 alatt fogyaszt, az autóról poszterek készültek volna, a cég pedig fél évig ezzel nyilatkozta volna tele a sajtót.

 

És ma?

Amikor arról beszélünk, hogy a közúti közlekedésnek környezettudatosabb útra kell lépnie, sokan egyből az elektromos személyautók terjedésére gondolnak, mint kézenfekvő megoldás. Igen ám, de ezzel párhuzamosan a nagy távolságokat áthidaló teherfuvarozásnak is szüksége van a „megtisztulásra”, ennek legjobb módját pedig az üzemanyagcellás, hidrogénhajtású technológia jelentheti. Ilyen téren most a Hyundai egy lépéssel a riválisok elé került.