Bekerült a Guinness Rekordok Könyvébe a Toyota Prius, miután a közelmúltban a hypermiling műfaj kiemelkedő alakja, Wayne Gerdes 100 kilométerenként alig több mint 2,5 literes fogyasztással szelte át az Egyesült Államokat az úttörő hibrid jármű egy gyári példányával. A Toyota napokban kiadott közleményében azért hozzáteszi, ez a teljesítmény nem tekinthető tipikusnak – ettől függetlenül az üzemanyag-spórolás technikáit tökélyre fejlesztő sofőr kísérletéből a hétköznapi autósok is tanulhatnak. Éppen ezért az Auto Check Center mostani írásában össze is foglaljuk a nem mindennapi út részleteit.

A Hennessey név nemcsak az alkoholos italok piacán, hanem az autók világában is kifejezetten jól cseng. A texasi székhelyű vállalat most egy újabb lélegzetelállító járművel igyekszik növelni renoméját: a Venom F5-M Roadstert egyenesen a világ legerősebb, kézi váltóval felszerelt kocsijaként mutatták be a minap. A kiváló alapokra épülő, néhány egyedi újdonsággal is ellátott, nyitott tetejű modell lesz az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkének főszereplője.

Valószínűleg még hosszú éveknek kell eltelniük, mire az autós társadalom legnagyobb része a Smart márkanevet hallva nem a ’90-es években megismert, kissé „bumfordi”, szupermini városi járművekre asszociál majd. Az öt éve a Mercedes-Benz és a Geely közös tulajdonában álló brand mindenesetre most tesz egy újabb ölés lépést az újrapozicionálás felé, az egyaránt a crossoverek kategóriájába sorolható Smart 1 és 3 után ugyanis a minap hivatalosan is leleplezték a Smart 5 nevet viselő, közepes méretű, prémium szabadidő-autójukat. A két említett elődjéhez hasonlóan tisztán elektromos kocsival kapcsolatos tudnivalókat gyűjtöttük össze az Auto Check Center mostani bejegyzésében.

Milyen kocsit dobjon manapság piacra egy gyártó, ha biztos kasszasikerre hajt? Nagyon úgy fest, hogy erre a kérdésre a válasz egyre többek szerint: egy kompakt, elektromos szabadidő-autót! Így tett nemrégiben a Kia is, amely a már többször is bevált E-GMP platformra építve, némi módosítással, megalkotta az EV3-at. A B-szegmensbe sorolt villany-crossover a nyár elején debütált hazájában, Dél-Koreában, az évszak végére pedig megérkezett Magyarországra is, így legfőbb ideje, hogy az Auto Check Center szervizhálózat friss bejegyzésében is ejtsünk róla néhány szót!

Dél-Spanyolországban kapták lencsevégre a Lamborghini napokon belül hivatalosan is debütáló új modelljét, a Temerariót (jelentése olaszul: „Vakmerő”). A nemzetközi sajtóban villámgyorsan elterjedő fotókon az autó természetesen az ilyenkor szokásos álcázófóliát viselte, de azért néhány újdonságot így is fel lehetett fedezni a Huracán utódjának szánt, kétajtós sportkocsival kapcsolatban. Ezeket, valamint a már korábban napvilágra került információkat gyűjtöttük össze az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében.

Nemrégiben jött ki az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács 2023-as évre vonatkozó elemzése a közúti halálozásokról. Ha valaki csak erre kíváncsi, egyrészt részletesen tanulmányozhatja az eredeti dokumentumot (angol nyelven) ezen a weboldalon, másrészt előrebocsátjuk a tényt: Norvégia nyerte az összehasonlítást, ahol egymillió lakosra vetítve 20 ember vesztette életét tavaly az utakon. A másik végletet Bulgária jelenti 82-vel, míg Magyarország nagyjából a kettő közt félúton áll 50-nel. Jó hír, hogy az elmúlt 10 évben többé-kevésbé, de minden vizsgált országban javult a helyzet, a javulás mértékében egyébként a 4. legjobbak vagyunk. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális írásában azt próbáljuk megfejteni, mi állhat a jobb és rosszabb eredmények mögött.

A sajtó számtalan megközelítésből megzenésítette már, mennyire felmelegszik egy autó nyáron a napon. Sokaknak azonban sajnos még mindig nem nyilvánvaló, hogy a pillanatok alatt akár 50 fok fölé melegedő utastér akár 15-30 perc után is összeegyeztethetetlen az élettel. Azzal azonban kevesebben foglalkoznak, mégis mit tehetünk az autó felmelegedése ellen. Éppen ezért az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében ezt próbáljuk meg összeszedni.

A Fiat már korábban megígérte, hogy hamarosan több olyan, új típust is bemutat, amelyek a négy évtizednél is régebb óta az utakon lévő Panda népszerű formavilágát ötvözik a jelenkor igényeivel. Ennek a „családnak” az első tagját a minap hivatalosan le is leplezték: a Grande Panda névre keresztelt kocsi az eddigi információk alapján hibrid és tisztán elektromos verzióban készül majd, és mindkét kategóriában az európai piacon elérhető egyik legolcsóbb alternatívát jelenti majd. Az Auto Check Center mostani bejegyzésében az újdonsággal kapcsolatos, már ismert részleteket vesszük górcső alá.

Jókora mérföldkőhöz értek az elektromos üzemű járművek Magyarország: a Belügyminisztérium frissen összesített adatai szerint a hazai zöld rendszámos autók száma idén júniusban átlépte a 100 ezer darabot. Egy közelmúltbeli hír szerint azonban még az is előfordulhat, hogy rövidesen visszaesik a zöld rendszámos kocsik mennyisége, hogy aztán később újra meghaladja az említett határt. A témával kapcsolatos aktualitásokat igyekeztünk összefoglalni az Auto Check Center mostani bejegyzésében.