A Mercedes nagyon érzi a korszellemet. Bár a szériamodelljeikre egyre több a panasz ‒ azért nem mindegyikre, az új E-Klasse pl. kiváló lett ‒, és épp igyekszik a márka arcvesztés nélkül kitolatni a korábbi villanyautós vízióiból, azért elfoglaltságaik mellett is feltűnik, hogy a világszerte növekvő társadalmi egyenlőtlenség egy valamit nagyon megtolt, az pedig az ultragazdagok száma és vásárlóereje. Mint tudjuk, ez az a réteg, ahol, ha válság van azon keresnek, ha konjunktúra, akkor azon. Közülük sokan nem is szeretik titokban erjeszteni tehetségük gyümölcseit, így egyre exkluzívabb és látványosabb termékekre vágynak. Ha egy autóból egyetlen darab maradt/készült a világon, az a legjobb, de gyártói szempontból azokon a modelleken lehet igazán keresni, amelyek alig különböznek egy már kapható, nagyobb sorozatú luxusautótól, de mégis látványosan különbek, és csak kevés van belőlük.