Történelmi éve volt tavaly a Mercedes-Benz luxus (mármint „még luxusabb”) autóira specializálódott brandjének: a Maybach előbb leleplezte az első plug-in hibrid modelljét, majd rögtön előrukkolt egy tisztán elektromos kocsival is, amely az EQS 680 SUV nevet kapta. Az USA-ban gyártott típus az amerikai után rövidesen az európai piacra is megérkezik, így itt az ideje, hogy az Auto Check Center cikkeinek olvasóival is megosszunk néhány részletet vele kapcsolatban.

Éppen ezekben a hetekben „ünnepli” 10. születésnapját a Porsche Macan, amely a jeles alkalomra ugyanazt az „ajándékot” kapta a fejlesztőktől, mint manapság oly sok másik típus: a minap bejelentették, hogy érkeznek a kompakt luxus-SUV teljesen elektromos változatai! Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében sorra vesszük, mit lehet jelenleg tudni a stuttgarti székhelyű gyártó első villany-szabadidőautóiról.

Egy időben a közemlékezet szerint Leninnek tulajdonított mondás (jóval korábbi, még csak nem is tőle való) közhellyé vált, ma pedig a többség azt sem tudja, miről beszél, aki idézi. Ettől még új képességet, tudást szerezni hasznos, bár kétségkívül energiabefektetést kíván az élet bármely területén, így az autózásban is. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében arról ejtünk szót, hogy mi mindent kellene megtanulnia az embernek felnőtt fejjel, autóvezetőként, a jogosítvány megszerzésétől függetlenül. Rengeteg olyan összetört és/vagy műszaki hibás autó kerül be ugyanis hozzánk, ahol a baj megelőzhető lett volna, a hozzájuk kapcsolódó történeteket pedig vagy a tulajdonosok mesélik el, vagy maguk a tönkrement alkatrészek. Ezeket a tapasztalatainkat összegezzük alább.

A Jeep a napokban hivatalosan is bejelentette a Wagoneer S érkezését, amely a népszerű gyártó első globálisan forgalmazott elektromos modellje lesz. A Stellantis konszern ernyője alá tartozó márka a kedvcsináló fotó mellett néhány részletet is közzétett a várhatóan még idén az utakra kerülő villany-SUV-ról. Az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkében egyéb érdekességek mellett ezekről is szót ejtünk.

Szakértők tavaly ilyenkor 10%-os csökkenést vártak a magyarországi újautó-piacon – ehhez képest már-már örömtelinek tűnik, hogy a napokban megjelent összesítések alapján végül az eggyel korábbi esztendőhöz képest „csak” mintegy 3,5%-os visszaesést volt kénytelen elkönyvelni az iparág 2023-ban. Az eredmény ezzel együtt nem túl biztató, főleg, hogy az Európai Unióban immár egyedül hazánkban csökkennek éves alapon a személygépjármű-eladások. A szabadidő-autók térhódítását illetően viszont itthon is érvényesülnek az EU-s trendek – nem úgy, mint az elektromos kocsik esetén. A részleteket az Auto Check Center szervizhálózat idei első bejegyzésében vesszük górcső alá.

Nem sok konzervatívabb, (német) „felső középosztálybelibb”, megállapodottabb és megnyugtatóbb dolog állhat a garázsban egy Mercedes E-osztálynál. Lényegében mindegy, hogy a kombiról (T-sorozat) vagy a klasszikus szedánról van szó, ahogy lehet benzines vagy dízel is, de az AMG-féle extremitások, a villanyosítás már kilóg az elképzelésből, miközben a modell persze, hogy ilyen hajtásláncokkal is kapható, sőt! Csak a „csillagosok” kínálnak olyan plug-in hibridet, ahol a hatótáv növelését dízelmotorra bízták. Ez már önmagában egyesíti a két legtakarékosabb megoldást, különösen, hogy a dízelmotorok állandó fordulatszámon kiemelkedően hatékonyak és tiszták (igen, nem tévedés, tessék utánajárni) tudnak lenni.

December 26-án ünnepli alapítása 90. évfordulóját a Nissan, a japán gyártó pedig több „akcióval” is tiszteleg a nagy jubileum előtt. Ezek közül talán a legkülönlegesebb az az expedíció, amely során egy skót házaspár – Chris és Julie Ramsey – elautózott az Északitól a Déli-sarkig. Már önmagában ez is egyedülálló vállalkozás, ráadásul a kísérletre egy tisztán elektromos autót, a tavaly óta az utakon lévő Nissan Ariyát választották. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzésében ennek a nem mindennapi utazásnak a részleteit osztjuk meg olvasóinkkal.

A mostani télen az utóbbi évekhez képest eddig már-már meglepően sok havat láttunk Magyarországon, a legcsapadékosabb napokon egyes területeken a hóláncok is jól jöttek a biztonságos közlekedéshez. Ez a felszerelés az egyik legnagyobb „csapdahelyzet” a mezei autósok számára: mivel szinte sosem indokolt a használata, a többség nem szerez rutint a felrakásában, emiatt pedig, amikor mégis gyorsan szükség lenne rá, sokaknak jókora fejtörést okoz az egyébként nem megugorhatatlan feladat. Rajtuk segíthet a Hyundai és a Kia egy friss fejlesztése, amely egyetlen gombnyomással képes „hólánccal ellátni” a gumikat. Hogy pontosan miről van szó, azt az Auto Check Center új bejegyzésében járjuk körül.

Ilyentájt, minden autós portál arról beszél, hogyan „készítsük fel autónkat a télre”. Az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkében ezt a misztikus, Trónok harcába illő kijelentést részben szeretnénk megerősíteni, részben pedig „cáfolni”. Ugyanis egy gépkocsit érdemes mindig megfelelő állapotban tartani, és akkor a télnek sincs nagy jelentősége. Viszont, ha egyébként nem sokat foglalkozunk az üzemeltetésével, akár szakértelem híján, akár nemtörődömségből, akkor télen tényleg még jobban ráfaraghatunk a gondatlanságra. Emiatt most felsoroljuk, melyek azok a tételek, amivel a gondos gazdának nem kell foglalkoznia, a többiek viszont jobban teszik, ha vetnek rá egy pillantást: