Napok óta lázban tartja az autós társadalmat, hogy az Európai Unió új, meglehetősen drasztikus változásokat hozó irányelveket készül kiadni a tagállamok számára. Az összesen csaknem 200 módosítási javaslatot tartalmazó dokumentum legtöbbet vitatott eleme, hogy – részben környezetvédelmi, részben közlekedésbiztonsági indokokra hivatkozva – a meglévő B kategórián felül létrehozná a B+ kategóriás vezetői engedélyt, amelynek hiányában pl. nem lehetne 1,8 tonnánál nehezebb jármű volánja mögé ülni. A kezdő sofőrök számára pedig még ennél is nagyobb korlátozásokat helyeztek kilátásba az ötletgazdák. Ezekről is szó esik az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkében.

A mai autók mindenben jobbak, mint a régebbiek, és pont. Lényegben nincs olyan paraméter, amire igaz lenne a „régen minden jobb volt” mondat. Még azoknak is eláll a szavuk egy új MX5-ös Mazda, M-es BMW, Toyota Supra, N-es Hyundai, Alpine (sorolhatnánk a márkákat és típusokat) volánjánál, akik visszasírják a szervókorszak előtti kocsik közvetlen reakcióit. Ha kevesebb közvetlen autót építenek, az csak azért van, mert ennyire van igény, a többség mást vár a kocsiktól. Ugyanakkor, bár a modern autók minden technikai paraméterükben jobbak, ez nem jelenti azt, hogy 20-50-100 éve nem tudtak jó, megbízható, gyors, harmonikus vagy elegáns, szép autót készíteni. Csak azok annak a kornak a technológiáját tükrözik, ezek meg emezét. De akkor minek köszönhető a régi kocsik iránti, lankadatlan vágy? Nos, ennek sok oka van, és talán nem meglepő, hogy ezek egy része érzelmi. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális írásában ezek közül veszünk sorra kettőt:

Bár Magyarországon (a tavalyi év statisztikái alapján) a T-Roc, a T-Cross, a Passat és a Golf is kelendőbb nála házon belül, globálisan mostanság a Tiguan számít a Volkswagen legkapósabb modelljének. A népszerű ötajtós szabadidő-autó aktuális korosztálya már 2016 óta rója az utakat, így csak idő kérdése volt, mikor kerül sor a megújítására. Ez a pillanat most jött el, a német gyártó ugyanis minap hivatalosan is leleplezte a SUV harmadik generációját. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében a már biztosra vehető információkat igyekszünk röviden összefoglalni.

Javában zajlik a világ egyik legjelentősebb járműipari rendezvénye, a Müncheni (korábban Frankfurti) Autószalon, amely a beszámolók szerint a kínai márkák minden eddiginél erősebb jelenlététől hangos. Az ázsiai országból nem kevesebb mint 70 vállalat vesz részt az eseményen, amelynél csak a házigazda németek delegációja népesebb – sőt, ha csak a kiállító autógyártók számát nézzük, a kínaiak túl is tesznek a vendéglátókon. A korábbi évekhez képest újdonság, hogy az ottani cégek többsége luxus villanyautót hozott az európai közönség elé – melyek közül az Avatr 12 premierje váltotta ki az egyik legnagyobb visszhangot. Erről a modellről is szó lesz az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében.

A Nissan Leaf aktuális (második) generációja 2017 óta van az utakon, így az iparág „íratlan szabályai” alapján lassacskán időszerű lenne az új változat bemutatása. Más kérdés, hogy korábban lehetett arról is olvasni, hogy egyáltalán nem újul már meg a típus, míg mások biztosra vették a harmadik korosztály érkezését. Nos, a japán vállalat a friss hírek szerint úgy oldja meg a kérdést, mint az okos leány Mátyás király meséjében: „lesz is új Leaf, meg nem is”. Hogy ez pontosan mit jelenthet, az az Auto Check Center friss bejegyzéséből kiderül.

A fránya anyagiak mindig is megosztották a társadalmakat, és ez ma sincs másként, de tegyük fel, hogy olvasónk abban a helyzetben van, hogy képes és szeretne autót ajándékozni valakinek. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében összeszedtük, kinek érdemes autót venni és kinek nem, vagy inkább ne. Figyelem, célcsoportok és szempontok következnek, pro és kontra:

A Lamborghini rajongóinak egy „békát már le kellett nyelniük”, amikor a sportkocsijairól híres márka néhány éve piacra dobta az (amúgy rendkívül sikeres) Urus divatterepjárót. A bolognai székhelyű cég rövidesen az autóipar másik nagy, ám a közvéleményt megosztó „hullámát” is igyekszik meglovagolni: már javában dolgoznak ugyanis a vállalat tisztán elektromos kocsijain. A crossoveres vonásokkal felvértezett Lanzador nevű kétajtós (ám 4 személyes) kupé terveit a minap nyilvánosságra is hozták, így itt az idő, hogy Auto Check Center szervizhálózat bejegyzéseinek olvasóit beavassuk a már ismert részletekbe.

Javában zajlik a globális autós szektor egyik legjelentősebb eseménye, a Monterey Car Week, számos gyártó pedig természetesen erre az alkalomra időzíti legújabb modelljének bemutatását. Így tett a villanymotoros luxussportkocsikra szakosodott Automobili Pininfarina is, amely a minap – a cég saját megfogalmazása szerint – „a világ legelső elektromos hiper barchettáját” leplezte le a kaliforniai városban. Az Auto Check Center szervizhálózat soron következő írásában a B95 néven futó, tető és szélvédő nélküli csúcsautóról ejtünk néhány szót.

Az amerikai Fisker vállalat nemrég a világ legelső teljesen elektromos, négyajtós, nyitható tetejű GT-sportkocsijaként harangozta be a Ronin nevű, fejlesztés alatt lévő luxusjárművét, amelyről a napokban néhány technikai részlet is kiderült. A limitált szériás újdonsággal a cég dinamizmus és hatótáv terén is alaposan fel akarja adni a leckét a konkurenciának a hiper-villanyautók egyre szélesebb mezőnyében. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzésében a csillagászati áron érkező „gazdátlan szamurájjal” foglalkozunk.