A Red Bull Air Race többek között azért száműzték a közelmúltban Budapestről, mert a repülőgépek zajt csaptak és szennyezték a környezetet. Nos, ezektől az ártalmaktól nem kell tartaniuk a pálya környéki lakosoknak akkor sem, ha igaznak bizonyulnak a hírek, és rövidesen egy új versenysorozat érkezik a fővárosba. Ez ugyanis a Formula–E, vagyis az elektromos versenyautók világbajnoksága lehet.
Magyarországon 1986 óta rendeznek Formula–1-es futamokat, most pedig úgy fest, hazánk hamarosan a villanymotoros formaautók számára kiírt elsőszámú versenysorozatba is beszáll. Jóformán már a Formula–E 2014-es indulása óta „suttognak” Budapest naptárba kerüléséről, a napokban pedig több fontos döntéshozó nyilatkozata is azt sugallta, a megegyezés már nagyon közel lehet.
Egyrészt a Formula–E alapító-tulajdonosa, a spanyol Alejandro Agag kijelentette, nemcsak szándék van a felekben, de már konkrét tárgyalások is voltak egy a magyar fővárosban rendezendő futamról. Ezt támasztják alá a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnökének, Oláh Gyárfásnak a szavai is, aki elárulta, évek óta dolgoznak azon, hogy Magyarországra hozzák a sorozatot. Oláh május elején a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökével is egyeztetett a naptárba kerülés feltételeiről.
A jelenleg 5. szezonját taposó Formula–E világbajnokság szinte kizárólag városi, utcai pályákon zajlik, vagyis alighanem Budapesten is – gondosan elkerített – közutakon kerülne sor a versenyre. Mivel a viadalok időmérő edzéssel és futammal együtt is egy nap alatt lemennek, adná magát, hogy itthon a már-már hagyományos Nagy Futam napján, május 1-jén rendezzék a versenyt, amely így zavarná legkevésbé a város életét.
Sikeres pályázás esetén Budapest igencsak illusztris társaságba kerülne, hiszen Európából jelenleg Párizs, Róma, Bern, Berlin és Monaco szerepel a 14 futamos naptárban, amelynek távolabbi földrészekről többek közt New York és Hong Kong is tagja. A Formula–E bajnoksága egyelőre népszerűségében nem fogható a „benzines nagytestvéréhez”, de a közeljövőben jelentős áttörésre számítanak a szakértők, a következő szezonban ugyanis a Mercedes-Benz és a Porsche is beszáll, ami jócskán növelheti az érdeklődést. A neves gyártók közül az Audi, a BMW, a Jaguar vagy épp a Nissan és a Citroen már most tagja a mezőnynek.
Jó nevű pilótákban sincs hiány, elektromos autóval versenyez például a háromszoros túraautó-világbajnok José María López, de villanyra váltott a volt F1-pilóták közül Felipe Massa, Nelson Piquet Jr., Stoffel Vandoorne vagy épp Jean-Éric Vergne is. Úgy fest, ők rövidesen a Hungaroring után Budapest utcáin is összecsaphatnak – immár „zümmögő”, környezetbarát autókkal.