A legnépszerűbb amerikai autókkal kapcsolatos hírekkel az a baj, hogy valahol a cikkek vége felé többnyire ott virít a mondat, hogy „az európai forgalmazás nem várható”. Nos, íme egy kivétel, az USA-ban máris figyelemre méltó karriert befutó Jeep Gladiator ugyanis – az eredeti ígéreteknek megfelelően – megérkezett a mi földrészünkre is. Ehhez persze némi átalakításra volt szükség volt, de a pickup hamarosan így is az öreg kontinens útjainak egyik „csúcsragadozója” lehet.
Nyugodtan mondhatjuk, hogy a Fiat Chrysler Csoporthoz tartozó Jeepnél biztosra mentek, amikor 2018 végén felélesztették a Gladiatort. Fogták az egyik legsikeresebb SUV-t, a Wranglert, és csináltak belőle egy pickupot, amire a tengerentúlon hagyományosan nagy kereslet mutatkozik. A fejlesztői munka azért ennél kicsit összetettebb volt, hiszen a nagyobb teherbírás és a fejlettebb off-road képességek érdekében „nagyítani és erősíteni” kellett a Wranglert, nem volt elég simán megtoldani egy platóval.
A végeredmény a jelek szerint nagy tetszést aratott, a Gladiatorból első teljes évében (2019) 40 ezret adtak el, ez a szám pedig a becslések szerint tavaly megduplázódott. Azt pedig már a kezdet kezdetén leszögezte a cég, hogy idővel Európát is meghódítanák – az ehhez szükséges teendők a jelek szerint bő két évet vettek igénybe.
Az aligha lep meg bárkit, hogy az itteni piacra történő belépés egyik alapfeltétele az USA-ban bevált, 3.6 literes, 285 lóerős Pentastar V6-os benzinmotor mellőzése. Ezt egy 3.0 literes, turbós V6-os dízel erőforrásra cserélik, amely ugyan valamivel kisebb teljesítményt tudhat magáénak (260 lóerő), de az ígéretek szerint nyomatékban felülmúlja elődjét. A dízeles verzió a hírek alapján csak nyolcsebességes, automata váltóval érhető el, a fogyasztása pedig 20-30%-kal lehet kedvezőbb a benzines verziónál.
Amerikában a Gladiator vonzerejét a 3470 kilogrammos maximális vontatható tömege is adja, ebből Európában valamelyest veszít majd, mert a dízeles verziónál ez az adat kb. 500 kilogrammal kevesebb.
Rövidesen tehát „az amerikai életérzés” egyik friss megtestesítője leigázhatja az itteni utakat is. Hatalmas tarolásra azért aligha számíthat a Jeep, hiszen a pickup szegmensben Európa finoman szólva sem számít fellegvárnak – bár az utóbbi időben néhány borsosabb árú rivális (pl. Mercedes X-osztály, Volkswagen Amarok) azért megtalálta a maga vevőkörét. Az új Gladiator sajtóinformációk szerint felszereltségtől függően nagyjából 35 és 45 ezer dollár, vagyis forintba kifejezve kb. 10 és 13,5 millió forint közti összeget kóstál majd.