Hivatalosan is bemutatkozott a Seat Leon legújabb, negyedik generációja, amely nagyban épít a népszerű elődök alapjaira, azonban néhány merésznek is mondható formatervi megoldásnak köszönhetően már első ránézésre is határozottan eltér azoktól. A Volkswagen csoport tulajdonában álló spanyol márka képviselői siettek leszögezni, rengeteg pénzt költöttek a zászlóshajónak számító modelljük megújítására, így értelemszerűen az elvárások is magasak iránta.
A szóban forgó tetemes összeg egész pontosan 1,1 milliárd euró, vagyis átszámítva nagyjából 370 milliárd forint, aminek jelentős részét – a gyártósorok átalakítása mellett – az üzemanyag-hatékonysággal és a digitális fedélzeti eszközökkel kapcsolatos fejlesztésekre fordították. Költeni egyébként éppen volt miből, a cég ugyanis tavaly rekordévet zárt, az 570 ezer eladott kocsi a valaha volt legtöbb a Seat 70 éves történetében.
Ebből még a 2012 óta gyártott, harmadik generációs Leon is jócskán kivette a részét, ám ennek helyébe most – a vállalat reményei szerint sikerrel – a negyedik „korosztály” lép. Azért a „jól bevált recepten ne változtass” elvet alapul véve a mérnökök megtartották azt a jellegzetes vonalvezetést, amiért sokan kedvelik a Seatokat, ám az új Leon így is egyedi lett, amit leginkább talán a markáns, a korábbinál hosszabban túlnyúló orr-résznek köszönhet.
A látszat igazolást nyer, ha rápillantunk az autó paramétereire: az ötajtós modell a maga 4,368 méteres hosszával 10 centivel „nyúlt meg” a közvetlen elődjéhez képest. Ezzel párhuzamosan a tengelytáv is megnőtt 5 cm-rel (2,686 méterre), ami feltételezhetően fokozza az utasok kényelemérzetét. A csomagtér mérete viszont maradt 380 literes, így akinek több helyre van szüksége, a kombiváltozatban (617 liter) lelhet megoldásra.
Az új Leon ugyanúgy a Volkswagen csoport MQB-platformjára épül, mint az előző – és mint a konszern számos másik modellje, a legújabb VW Golftól a Skoda Octavián át az Audi A3-asig. A szabványosítás természetesen a hajtáskínálatot is erősen meghatározta. Az alap változatba 1.0 literes, háromhengeres turbómotort szerelnek, 90 vagy 110 lóerővel. A 1.5 literes, négyhengeres kivitel 130 vagy 150 lóerőt, a 2.0 literes TSI erőforrás pedig 190 lóerőt tud majd. Dízeles verzióból csak 2.0 literes válik elérhetővé, 115 vagy 150 lóerővel.
Megszoktuk már, hogy alig akad új autó alternatív hajtástechnológia nélkül, és e téren természetesen a Seat sem akar lemaradni. Az ígéretek szerint a három- és négyhengeres benzines változatok is kaphatók majd lágy hibrid hajtással, és rendelhető lesz a Golf GTE-ből ismerős plug-in hibrid hajtás 1.4 literes TSI motorral, 204 lóerős összteljesítménnyel. A harmadik környezetbarát megoldást pedig egy benzin-földgáz kettős üzemű rendszer adja.
A vadiúj Leont az év első igazán nagy szabású autós eseményén, a március eleji Genfi Autószalonon láthatja testközelből a közönség, a tervek szerint pedig még idén megkezdődik a piaci bevezetése is.