Íme, a „konnektoros” Tucson részletei!

Íme, a „konnektoros” Tucson részletei!

Negyedik generációjába lép a Hyundai népszerű szabadidő-autója, a már korábban bemutatott hajtásláncok után pedig minap a plug-in hibrid Tucsonnal kapcsolatos tudnivalókat is elárulta a dél-koreai cég. A rendszer alapját az ismert, 1.6 literes T-GDi Smartstream benzinmotor adja, amelyet egy 66,9 kW-os villanymotor egészít ki. A hamarosan érkező kocsival a becslések szerint több mint 50 kilométert lehet tisztán elektromos üzemben megtenni.

A világ 2004-ben ismerte meg a Tucson nevet – kivéve azokat, akik korábban már hallottak az akkor debütáló SUV-nak nevet adó arizonai városról. Az azóta eltelt bő másfél évtizedben globálisan több mint 7 millió darabot adtak el belőle, ebből mintegy 1,4 milliót Európában. A Hyundai az évek során meglehetősen fegyelmezetten tartotta magát az ötévenkénti frissítéshez, így a negyedik korosztály mostani érkezése sem lepett meg senkit.

Az viszont már igen, hogy a tervezők meglehetősen merészen nyúltak hozzá a jól bevált formatervekhez, és jó pár különböző irányú és nagyságú töréssel igyekeztek feldobni a karosszériát. Szintén újdonságot, és a komplett autós piacot nézve sem túl megszokott megoldást jelentenek a hűtőmaszkban elrejtett fényszórók, amelyek izgalmas látványt kölcsönöznek az elődjétől egyébként méreteiben alig különböző új Tucsonoknak.

A Hyundai már a kezdetektől hangsúlyozta: a SUV-szegmens egyik legváltozatosabb hajtáskínálatát kívánják a vevők elé tenni, ez pedig kétségkívül sikerült is. A repertoárban akad 1.6 literes, 180 lóerős benzin- és 2.0 literes, 186 lóerős dízelmotor is, valamint az ezekre épülő lágy-, normál- és plug-in hibrid rendszerek. A gyártó az utóbbi, idehaza zöld rendszámra is feljogosító verzióval kapcsolatban titkolózott legtovább, de most már itt is tisztábban látunk.

A bevezetőben már említett adatokon kívül lényeges, hogy a benzin- és a villanyerőforrás összteljesítménye a hírek szerint 265 lóerő, amihez 350 Nm-es csúcsnyomaték társul. Az autóban egy 13.8 kWh-s lítiumakkumulátor kap helyet (méghozzá az ígéretek alapján úgy, hogy az utas- és csomagtér helykínálatát a lehető legkevésbé csökkentse), míg a töltés egy 7,2 kW-os fedélzeti töltővel lehetséges.

Az új Tucsonokkal kapcsolatban minden további, nyugodtan mondhatjuk, papírforma: érintőképernyős felületek, vezetéstámogató eszközök (pl. távolságtartási asszisztens, intelligens sebességszabályozó, holttérben lévő veszélyre figyelmeztető rendszer), valamint javuló biztonság. Az első fecskék a hírek szerint még idén megérkeznek, a szóban forgó konnektoros hibrid modellre pedig vélhetően 2021 tavaszáig kell várni.