Szinte pontosan három éve annak, hogy az amerikai Hennessey műhely belengette legújabb hiperautója, a Venom F5 érkezését – a projekt pedig most ért el a sorozatgyártáshoz. Ennek megfelelően a napokban minden olyan információt közöltek a világ leendő legerősebb (és talán leggyorsabb) kocsijával kapcsolatban, amivel eddig még adósak voltak. Az adatokat elnézve pedig sokan egyként mondhatták: erre megérte 3 esztendőt várni!
A cég célja a kezdetektől a szériagyártású autók sebességi rekordjának megdöntése volt, így csaknem mindent annak rendeltek alá, hogy a Venom F5 biztonsággal képes legyen elérni az 500 km/h-s álomhatárt. Nem sokkal ezelőtt az SSC Tuatara kicsit rájuk ijeszthetett, hisz egy hivatalosnak tűnő kísérlet során mintegy 509 km/h-val repesztett, de az eredményt azóta széles körben vitatják, így a Hennessey vadiúj gyöngyszeme könnyedén csúcstartóvá válhat, ha sikerül kihoznia magából azt, ami a tesztek alapján benne van.
A legtöbb lóerőt felvonultató „utcai” autók mezőnyében viszont biztosan élre áll a maga 1817-es teljesítményével. Tegyük hozzá, meglehetősen pünkösdi királyságnak ígérkezik ez, hiszen 2021-ben a tervek szerint olyan, egyaránt a 2000 lóerőt közelítő riválisok érkeznek, mint a Lotus Evija, a Pininfarina Battista vagy a Rimac C Two. Az említett három „űrjárgány” viszont kivétel nélkül tisztán elektromos hajtású, úgyhogy a legizmosabb „hagyományos” motor cím egy ideig a Hennessey-é lehet.
Merthogy a Venom F5 egy 6.6 literes, nyolchengeres, ikerturbós benzinmotort kap, a már említett 1817 lóerős teljesítménnyel és 1617 Nm-es csúcsnyomatékkal. Már a 100 km/h-ra történő gyorsulása (2,6 másodperc) is figyelemre méltó, az igazán döbbenetes viszont, hogy az ígéretek alapján 15,5 másodperc alatt már 400-zal száguldhat. Némi túlzással innen már tényleg csak egy „kis lépés” a félezres határ – de a hírek szerint annak tényleges meghaladásához gumifronton még komoly kísérletekre van szükség, amit a Michelin vett kézbe.
Említést érdemel még a hétfokozatú, egykuplungos automatizált váltó, amellyel állítólag egyes fokozatban is lehet akár 115 km/h-val haladni. A kétajtós, mindössze 1335 kilogrammot nyomó (ebből a szénszálas vázra mindössze 86 kg jut!) kupéból 24 példány készül majd, ezekhez 2,1 millió dolláros, azaz átszámítva bő 600 millió forintos áron lehet hozzájutni. Persze egy Venom névre keresztelt autó milyen is lehetne, ha nem „méregdrága”.