Íme, a legújabb Suzuki, ami nálunk „Toyota lesz”

Íme, a legújabb Suzuki, ami nálunk „Toyota lesz”

A minap a Suzuki hivatalosan is bemutatta a vadonatúj Grand Vitarát, amely nem azonos a korábban ugyanilyen néven forgalmazott szabadidő-autójukkal, hanem egy a Toyotával együttműködésben készült, kétféle hibrid változatban érkező kompakt crossovert takar. A típust Indiában gyártják majd, méghozzá döntően az ottani piacra, ez azonban nem jelenti azt, hogy hamarosan ne jutna el Európába is ez a jármű – igaz, könnyen lehet, hogy nem a Suzuki emblémájával.

A most leleplezett, különlegességként többek közt panoráma-napfénytetővel és fűthető/hűthető ülésekkel felszerelt kocsi kb. 4,35 méter hosszú,1,79 méter széles és 1,64 méter magas, így valóban rászolgál a „Grand” jelzőre az Esztergomban gyártott Vitarákhoz képest: névrokonánál nagyjából 18 centiméterrel hosszabb, 2 cm-rel szélesebb és 3 cm-rel magasabb. Még ennél is közelebb esnek a méretei az idehaza is népszerű Suzuki S-Crosshoz, amelytől hosszúságban például mindössze 5 centi választja el.

A friss bejelentés alapján a Grand Vitarák kétféle hajtáslánccal érkeznek majd. Lesz egy lágy hibrid variáns, amely a Suzuki saját fejlesztésű, 1.5 literes, négyhengeres benzinmotorjára épül, és 102 lóerős teljesítményt, valamint 135 Nm-es csúcsnyomatékot ígér. Ez a változat a hírek szerint rendelhető lesz első- és összkerékmeghajtással, illetve ötfokozatú kézi, valamint hatfokozatú automata váltóval is. Ezenkívül jön egy full hibrid verzió is, melynek „lelkét” a Toyotától „kölcsönvett” (egyebek mellett a Yarisokban is használt) 1.5 literes, háromhengeres benzinmotor adja, amely egy villanyerőforrással kiegészülve 116 lóerőt és 141 Nm-t produkál. Utóbbival kapcsolatban a Suzuki mintegy 25 kilométeres tisztán elektromos hatótávról beszél.

Azt a japán cég közleménye is hangsúlyozza, hogy a most debütáló típus elsődleges küldetése a rendkívül népes indiai piac meghódítása lesz, ahol egyébként a Suzuki most először próbálkozik full hibrid modell bevezetésével. Európai forgalmazásról egyelőre nem esett szó, sajtóértesülések szerint azért, mert az új Grand Vitara – ahogy fentebb is utaltunk rá – annyira hasonlít a már most kapható itteni autóikhoz, hogy aligha találná meg a saját vásárlói körét.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy a szóban forgó konstrukció rövidesen ne jelenne meg az öreg kontinens útjain. A Suzuki Grand Vitara ugyanis a két nagy japán gyártó évek óta tartó koprodukciójának eredményeként teljesen azonosnak tekinthető a néhány hete bemutatott Toyota Urban Cruiser HyRyderrel. Márpedig utóbbi, ugyancsak Indiában készülő autóval kapcsolatban a Toyota kilátásba helyezte az európai exportot. A HyRydert illetően már egy indulóár is nyilvánosságra került: eszerint a Suzuki Grand Vitara „ikertestvéréért” forintra átszámítva kb. 5,5 milliót kérhetnek hazájában.