Azok, akiknek az „elektromos Hummer” maga az „autós szentségtörés”, egészen mostanáig reménykedhettek, hogy az utóbbi idők egyik legnagyobb port kavart projektje csak amolyan félreértés. A General Motors a minap aztán leleplezte a hivatalosan GMC Hummer EV névre keresztelt kocsit, amellyel egy évtized után zöld köntösben élesztik újra a kultikus terepjárót.
Az amerikai hadsereg által világhírűvé tett, a 90’-es években már „polgári” változatban is készülő Hummerek gyártásával 2010-ben hagyott fel a GM, azóta pedig egymást érték a népszerű márka újjászületésével kapcsolatos spekulációk. Közülük végül a talán „legvadabb” vált valósággá: a világ egyik elsőszámú gyártója a következő években jelentős villanyoffenzívát indít, ennek része lesz a teljesen elektromos Hummer is.
Az autó első ránézésre hű marad a hagyományokhoz, és hozza azt, amit a rajongók elvárnak – de csak külsőleg. A hajtásláncot ugyanis a hivatalos bejelentés szerint három villanymotor alkotja majd, amelyek összteljesítménye eléri az 1000 lóerőt. Ennek köszönhetően a „monstrum” alig valamivel több mint 3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra.
Annak idején, amikor felröppent az elektromos Hummer híre, sokan abban is kételkedtek, hogy a GM képes lesz-e megfelelő hatótávú járművel előrukkolni. Nos, a kétkedők most csattanós választ kaphatnak, hiszen a tesztek alapján a GMC Hummer EV 560 kilométert is el tud menni újratöltés nélkül. A most bemutatott kocsi egyik fő védjegye a „négykerék-kormányzás” lesz, ami olyan képességek megvalósítására is alkalmas, mint az oldalazó „rákjárás”, amikor is mind a négy kereket egy irányba térítik ki.
Ha minden igaz, a General Motors detroiti egységében – ahol a tervek szerint a későbbiekben kizárólag elektromos autókat gyártanak majd – készülő Hummer EV-k első változata már 2021-ben kaphatóvá válik. Ez a legjobban felszerelt verzió lesz, amely ennek megfelelően meglehetősen borsos, nagyjából 112 ezer dolláros (több mint 34 millió forintos) áron vásárolható meg – de idővel érkezhet majd az alapmodell is, ami mintegy 30%-kal kevesebbe kerül majd.
Még ez utóbbi összeg is lényegesen magasabb, mint az egyik legnagyobb riválisnak látszó Tesla Cybertruck induló ára (kb. 40 ezer dollár), de a Hummer körüli kultusz és az elektromobilizáció iránti egyre fokozódó igény együttesen elég lehet ahhoz, hogy a villanymotorokkal újjászülető terepjáró megtalálja helyét a piacon.