Nem titok, hogy a prémium-kategóriás autók között három óriás között folyik a küzdelem minden évben az első helyért.
Ezek az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz. Ami viszont idén mindenkit meglepett, az a tény, hogy a Mercedes-Benznek sikerült az Audinál jobb helyezést elérnie.
A BMW 2015-ben is megőrizte az első helyét a toplistán, miután világszinten összesen 1 905 234 autót sikerült értékesítenie, 5.2 százalékkal felülmúlva a 2014-es eredményeket. Az Audi rontott egy helyet, így a második helyezett a Mercedes lett.
A BMW sikeréhez nagyban hozzájárult a 2-es sorozat (157 144 db), a 4-es sorozat (152 390 db) és az X4-es (55 050 db) sikere. Arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy a bajorok 2015-ben 30 ezer autót adtak el az i3-as illetve i8-as modellekből.
A Mercedes 1 871 511 eladott autóval kapaszkodott fel a második helyre, 13 százalékkal felülmúlva a 2014-es eladásokat.
Az Audinak 1 803 250 gépjárművet sikerült értékesítenie, ami a harmadik helyre volt elegendő. Nekik is nőttek az eladásaik, de azért vegyük figyelembe, hogy a Dieselgate-ügy, a károsanyag-kibocsájtási botrány igencsak negatívan hatott az eladásokra.
A toplista negyedik helyén a Volvót találjuk jócskán lemaradva, 503 ezer eladott járművel. Az ötödik pedig a Jaguar Land Rover lett, ők 487 ezer autót adtak el 2015-ben.