Itt a „megmentő” Chrysler?

Ha a „jobb sorsra érdemes” autómárkákat akarnánk felsorolni, a listáról nem hiányozhatna a Chrysler neve sem. Az 1925-ben alapított gyártó hajdan az iparág globális trendjeit meghatározó cégek közé tartozott, ma pedig sokan már a végleges eltűnését vizionálják, ami tekintve, hogy palettája jelenleg mindössze két modellből (300 és Pacifica) áll, nem is meglepő. Egy friss bejelentés szerint azonban a brand új lendületet kaphat a teljesen elektromos korszakban – az éra első „fecskéjét” pedig a napokban be is mutatták.

Nemrég ért véget a világ egyik legfontosabb technológiai kiállítása, a Las Vegas-i CES, ahol a techszektor egyik éllovasaként az autóipar is szép számban képviseltette magát. Az egyik legnagyobb visszhangot kiváltott leleplezés a Chryslerhez fűződik, amely az Airflow névre keresztelt luxuscrossover terveit mutatta meg. A vállalat közlése szerint a várhatóan 2025-ben debütáló kocsi lesz az első teljesen elektromos autójuk, amelyet évi legalább egy új modell követ, 2028-tól kezdve pedig már kizárólag villanyautókat állítanak majd elő.

Ami azt illeti, van miből tervezgetni, az anyavállalatuk, az éppen egy esztendeje létrejött Stellantis óriáskonszern ugyanis a hírek szerint 2025-ig nem kevesebb mint 35,5 milliárd dollárt (átszámítva kb. 11 200 milliárd forintot) költ elektromos járművek fejlesztésére. A jelek szerint tehát a nagyívű koncepció része, hogy a lejtmenetben lévő Chryslert idővel a Tesla vagy épp a villany SUV-ok piacán szintén ambiciózus álmokat szövögető Ford és Volvo vetélytársává tegyék.

A Chrysler Airflow most belengetett verziójában két, egyenként 201 lóerős villanymotor dolgozik, de a várakozások szerint alapmodellként egymotoros változat is készülhet majd belőle. A hatótávolság kapcsán az amerikai cég 560-640 kilométerről beszél, ami jelen állás szerint versenyképesnek tűnik – más kérdés, hogy a tervek szerint három év múlva esedékes piacra dobásig a riválisok még léphetnek előre egy jókorát.

A mostani ízelítő alapján a kocsi jellegzetességei közé tartozik majd a hatalmas, kis túlzással ajtótól ajtóig tartó kijelző vagy épp az autó hátulján teljes szélességben futó LED-világítás. Az árazás kapcsán természetesen még nem ismertek a pontos részletek, a vállalat vezérigazgatója, Christine Feuell is egy meglehetősen tág, 35 és 60 ezer dollár (11 és 19 millió forint) közti intervallumot említett.

Érdekesség, hogy Airflow néven az 1930-as években gyártott már autót a Chrysler. Az a kocsi akkor valódi úttörő volt, hiszen a világon elsőként használtak a teszteléséhez szélcsatornát, ami meg is látszott az aerodinamikán – a vevők körében azonban nem aratott sikert. Hasonló fiaskó kései (név)utódjánál már aligha fér bele: ha a Chrysler teljesen elektromos márkaként sem tud igazán újjászületni, könnyen lehet, hogy végleg eltűnik a színről.