Sokan sok helyen elmondták már, hogy a villanyautók igazi „áttörésének” jelenlegi egyik legfőbb akadálya (nemcsak idehaza, hanem számos másik országban is) a túlságosan magas árcímkéjük. Nem véletlen, hogy egyre több gyártó tűzi ki célul a „megfizethető” megoldás piacra dobását. A legújabb nevező ebben a kategóriában a Renault Csoport, amely Dacia Spring néven hozná Európába a Távol-Keleten már sikeres elektromos modelljét.
A Renault City K-ZE név az autósvilágban jártas olvasók számára ismerősen csenghet. A teljesen elektromos városi crossovert tavaly óta forgalmazzák Kínában, és a francia cégóriás már a kezdet kezdetén utalt rá, hogy az arrafelé 2,7 millió forintnak megfelelő yüanért kínált kocsit idővel elhoznák Európába is. Nos, úgy fest ez a pillanat most érkezett el.
Az öreg kontinensen azonban nem Renault emblémával fut majd az autó, hanem Daciaként. A hír hallatán néhányan talán arra gondolnak, ennek oka, hogy a Renault Csoporton belül jó ideje a Daciára osztották a „költségbarát” szerepet, így kézenfekvő, hogy az elérhető villanyautónak szánt mini-SUV is ezt a logót kapja. A valódi magyarázat viszont sokkal inkább az, hogy a Dacia tisztán elektromos modell híján nagy gondban lehet a szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt, így szükség volt már egy, a mutatóikat javító autóra – miközben a Renaultnál a Zoe képében már van olyan kocsi, amelyik „tisztítja” a palettát.
A változtatások sora persze nem áll meg a jelvénycserénél, az európai verzió például az itteni előírásoknak megfelelően más biztonsági rendszerekkel lesz felszerelve. A hajtáslánccal kapcsolatban egyelőre nem ismertek a pontos részletek, a vállalat előzetesen csak annyit árult el, hogy a Spring névre keresztelt autó egy 26,8 kWh-s akkumulátorpakkot kap, hatótávja pedig meghaladja a 200 kilométert.
Ami az alapul szolgáló Renault City K-ZE-t illeti, azt egy 44 lóerős villanymotor hajtja 125 Nm nyomatékkal, ami 105 km/h-s végsebességre elegendő. Aligha tévedünk nagyot, ha abból indulunk ki, hogy a Dacia Spring is ehhez hasonló adatokat produkálhat majd.
A 373 centiméter hosszú városi terepjáró előértékesítése már meg is kezdődött, sajtóhírek szerint a szerződéseken 6,5 millió forintos támogatás nélküli listaár szerepel. Hogy ez elég jó ajánlatnak bizonyul-e ahhoz, hogy a Dacia Springből amolyan villany-népautó legyen, hamarosan kiderül, a kocsi ugyanis sorozatgyártásban már 2021-ben elérhető lesz.