Egy ideje tudjuk, hogy a Mercedes (is) nagyon komoly villanyautós térhódításra készül: a stuttgartiak ígérete szerint jövőre már több mint 10 teljesen elektromos kocsival lesznek jelen a piacon. A legtöbben talán – egyebek mellett az ezekre a járművekre jellemző árfekvés miatt – a „belépőmodellként” emlegetett EQA-ra kíváncsiak, amelyről minap végleg lerántotta a leplet a cég. Lássuk tehát, mit is kell pontosan érteni a még idén forgalomba kerülő, „belépő” villany-Merci alatt!
Ahogy annak idején a Mercedes tisztán elektromos családjának (EQ) első tagja, a 2019 óta gyártott EQC a GLC alapjaira épült, úgy hasonló logika mentén kitalálható, hogy a most debütáló EQA bizony a GLA crossover SUV „testvére”. A külső hasonlóság vitathatatlan, azzal együtt is, hogy a tervezők azért törekedtek néhány speciális megoldásra: az összekötött hátsó lámpasor például úgy fest, az EQ-széria védjegyévé válik majd.
Abból, hogy az EQA a GLA-val azonos, vagyis eredetileg „hagyományos” (vagy legfeljebb hibrid) modellek számára tervezett padlólemezen osztozik, egyenesen következik, hogy az akkumulátor jelentősen csökkenti a belső helykínálatot. Az utastér kényelméből persze nem szándékozik semmit feláldozni a gyártó, de a csomagtartó elkerülhetetlen összezsugorodott: a GLA 495 literes kapacitása helyett az EQA esetén 340 literrel számolhatnak a tulajdonosok.
Kezdésként egy EQA 250 néven futó típus lesz elérhető, amelyben egy az első kerekeket hajtó, 185 lóerős villanymotor kap helyet. A végsebesség ennél a változatnál 160 km/h-ban lesz korlátozva, a 0-ról 100 km/h-ig tartó gyorsulás pedig a tesztek alapján 8,9 másodpercet vesz igénybe. Ami ennél vélhetően érdekesebb: a 66,5 kWh-s akkupakknak köszönhetően egyetlen feltöltéssel az ígéretek szerint nagyjából 426 kilométer tehető meg.
Az intelligens rendszerek szintén ismerősek lehetnek a GLA-ból, kiegészülve természetesen egy az elektromos autókra szabott funkcióval. A navigációs rendszerrel együttműködő megoldás nemcsak kiszámolja a leghatékonyabb útvonalakat, de az akku szintjét, a környező töltőállomásokat, sőt még a hőmérsékletet is figyelembe véve javaslatot tesz a sofőrnek, mikor és hol érdemes megállni egy (gyors)töltés erejéig.
A friss bejelentés alapján az EQA ára Németországban kb. 47 ezer euróról, azaz forintban kifejezve csaknem 17 millióról indul majd. Szó van azonban további két, valamivel később, és várhatóan ennél borsosabb áron, érkező verzióról is: az egyik duplamotorral, 260 lóerő feletti teljesítménnyel és összkerékhajtással, a másik pedig 500 kilométer környéki hatótávval igyekszik majd felhívni magára a figyelmet.