Egy ideje tudvalévő, hogy ha kissé késve is, de a Suzuki is elkezdi meglovagolni az autóipar legnagyobb aktuális hullámát: a japán gyártó 2025-re ígéri első tisztán elektromos kocsiját. A most zajló indiai Auto Expo 2023 rendezvényen be is mutatták ennek látványterveit, egyúttal néhány információt is elárultak az egyelőre eVX néven emlegetett járműről. És ahogy az ilyenkor lenni szokott, a tények mellé gyorsan érkezett néhány találgatás is. Egy szintén friss hír alapján például többen úgy vélik, az úttörő villany-Suzukiban egy a szegmensben ritka váltómegoldás kaphat helyet.
Az eVX a vállalat elmondása szerint úgy jelent számukra látványos belépőt az elektromos autózásba, hogy közben hű marad a SUV-szegmensben meglévő hagyományaikhoz (pl. Grand Vitara, S-Cross) is. A méreteit tekintve ez biztosan igaz, hiszen a maga 4,3 méteres hosszával, 1,8 méteres szélességével és 1,6 méteres magasságával lényegében ugyanakkora lesz, mint a legújabb S-Crossok.
A Suzuki ezenkívül az akkumulátor kapacitását és a – kifejezetten „optimista” MIDC szabvány szerint kalkulált – hatótávot árulta el: az eVX-be egy 60 kWh-s pakk kerül majd, amivel akár 550 kilométert is meg lehet tenni újratöltés nélkül. A közzétett fotók alapján pedig kiderült az is, hogy a cég (egyelőre) a külső jegyeket illetően meglehetősen szögletes formákban, valamint digitális visszapillantóban és rejtett kilincsben gondolkodik.
A premier előtt néhány nappal a Suzuki weboldalán megjelent egy másik közlemény is, mely szerint együttműködést kezdtek az Inmotive nevű kanadai gyártóval, amely az elektromos autókba szánt, kétfokozatú automata váltóiról ismert. Nem meglepő, hogy az időbeli közelséget látva sokan összekötötték a két hírt, azaz arra számítanak, hogy az eVX-ekben egynél több fokozattal ellátott automata váltó lesz majd, amely megoldást a villanyautók terén jelenleg csak a Porsche (Taycan) és az Audi (E-Tron GT) alkalmazza.
Az Inmotive innovációjától, melyet korábban egy Kia Soul EV-n is teszteltek, a Suzuki jelentős hatékonyságnövekedést vár, amely a teljesítmény és a hatótáv maximalizálása mellett a költségek lefaragásában is testet ölthet. Azt jelenleg még nem tudni, hogy az eVX-ek gyártása hol zajlik majd, mindenesetre a cég magyarországi illetékesei korábban már utaltak arra, hogy idővel villanyautók is készülnek majd Esztergomban, így elképzelhető, hogy a japánok első tisztán elektromos modellje a Vitarák és az S-Crossok mellett kap majd helyet az itthoni futószalagokon.