A Ford folyamatosan arra törekszik, hogy sorozatgyártású technológiáit az autóversenyzésben is eredményesen felhasználja; a vállalat ennek jegyében jelentette be, hogy versenybe állítja 3,6 literes, V6-os EcoBoost motorját a 2014-es észak-amerikai TUDOR United SportsCar Bajnokságban.
Az új motor Daytonában, a 2014-es Rolex 24 futamon mutatkozik be január 25-26-án, és a 12 futamból álló szezon minden versenyén részt vesz majd. Az erőforrás a Daytona Prototype versenyautót hajtja, amelynek vadonatúj külső megjelenése a Ford dizájn- irányvonalát tükrözi. A Michael Shank Racing az első csapat, amelynek versenygépébe beépítik az új EcoBoost motort.
“Ez a motor a jövő.” – fogalmaznak a szakértők, s valószínűleg igazuk lesz. Ebben az EcoBoost blokkban minden új technológia megtalálható: közvetlen üzemanyag-befecskendezés, turbótöltés és hatékony működés.
Daytonában a 3,5 literes, V6-os motor az új – a Ford segítségével tervezett – Riley Technologies Daytona Prototype versenyautóban mutatkozik be. A Ford sorozatgyártású modelljeinek formai megoldásait tükröző karosszéria Garen Nicoghosian, a Ford dizájnere vezetésével készült, s a kocsitest aerodinamikai megoldásait a Ford Racing vezető szakembere, Bernie Marcus tervezte.