Jó gének, nehéz örökség

Jó gének, nehéz örökség

„Elfogadnám – válaszolta a minap egy interjúban Mick Schumacher arra kérdésre, mit tenne, ha egy Forma–1-es istálló ülést kínálna neki a következő szezonra. A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia jelenleg a száguldó cirkusz előszobájának tartott Forma–2-ben versenyez, mellette a Ferrari Akadémia növendéke, így a legjobb úton halad céljai elérése felé. Lehet, hogy az autósport történetének egyik legnagyobb sztorijára már tényleg csak néhány hónapot kell várni.

Kis túlzással, mióta csak 9 évesen – a nagy felhajtást kerülendő álnéven – versenygokartba ült, az egész világ arra vár, mikor lép édesapja nyomdokaiba Mick Schumacher. A legendás apa személye persze egyszerre óriási előny és hatalmas teher a most 20 esztendős fiatalember számára. Ilyen családi háttérrel nyilván könnyebben nyílnak meg előtte bizonyos kapuk, ugyanakkor az állandó figyelem és a nagy előddel való elkerülhetetlen összehasonlítgatás akkora nyomást helyezhetnek rá, amit vélhetően nem mindenki tudna kezelni.

A svájci születésű (szülei híres birtoka a Genfi-tónál állt), de német színekben versenyző pilóta az eddigiek alapján nem roppan össze az elvárások súlya alatt. 2018-ban megnyerte a Forma–3-as bajnokságot, idén pedig egy kategóriával feljebb, az F2-ben is megszerezte első futamgyőzelmét, éppen a Hungaroringen. Ezt leszámítva azonban elég peches szezonja van, rengeteg műszaki hibával, így az is lehet, hogy nem lesz elég szuperlicencpontja, hogy már jövőre leigazolhassa egy F1-es csapat.

Pedig egy friss beszélgetésben úgy nyilatkozott, bár tudja, hogy egy túl korai bemutatkozással mindent el lehet rontani, ennek ellenére, ha felajánlanák neki, elfogadna egy ülést az autósport királykategóriájában. Egy kis ízelítőt idén már kapott is ebből a világból, a Bahreini Nagydíj szabadedzésén a Ferrarit és az Alfa-Romeót is vezethette – előbbivel második helyen zárta a napot Max Verstappen mögött.

Mindent egybevetve a szakértők többsége most úgy véli, inkább 2021-ben jöhet el Mick ideje, azaz további egy év fejlődésre szüksége van a második számú szériában. Erre utalt nemrég annak a csapatnak a vezetője is, amelynek neve szinte egybeforrt a 2013-ban tragikus síbalesetet szenvedő apjáéval. „Kiválóan fejlődik, ahogy azt várjuk tőle. Most még értékes tapasztalatokat gyűjt, de tudjuk, hogy eljön a pillanat, amikor kész áll majd a Forma–1-re” – mondta róla a Ferrari istállót irányító Mattia Binotto.

Az olaszok addig is a szárnyaik alatt tartják, nemrég például a márka egyik ikonikus utcai sportkocsiját, az F8 Tributót is vezette a Maranello melletti pályán.  Ebből is látszik, hogy a Ferrarinál igyekeznek minden lehetséges szállal magukhoz kötni az ifjú tehetséget, hiszen tudják, a bemutatkozása akkor szólna igazán nagyot, ha 2006 után ismét egy Schumacherrel a volánnál állna rajthoz az egyik futamon a tűzpiros autó.