Jövőre 250 lóerős motort kaphat az új Hyundai i20

Jövőre 250 lóerős motort kaphat az új Hyundai i20
A Hyundai i20-as második generációja lehet a koreai gyártó első olyan autója, amely az „N”-betűt viselheti – ez lesz ugyanis a Hyundai nagy teljesítményű autóinak a megkülönböztető jelzése.

Tíz hónappal a gyártó „N"-részlegének a megalapítását követően Jürgen Grimm, a Hyundai Motor Europe műszaki igazgatója szerint elérkezett az idő az i20 hot-hatch elkészítésére.

Az autó tehát i20 N néven jelenne meg és egy benzines, 1,6 literes és 250 lóerős teljesítményű turbómotorral lenne felszerelve. Ez ugyanaz a motor lenne, amely a Hyundai Veloster Turbót és a Kia Pro_cee'd GT-t is hajtja - sőt, kicsit izmosabb is lenne az ezekben található erőforrásoktól. A Hyunday i20 N így gyakorlatilag a sorozatgyártásra alkalmas változata lenne az i20 WRC modellnek.

Az ''N'' jelzésű autó a standard verzióhoz képest modernebb alvázzal, sport-felfüggesztéssel, nagyobb fékekkel és kerekekkel lesz felszerelve és külsejében is változtatásokat eszközölnek a gyártó mérnökei. A Hyundai i20 N a Volkswagen Polo R WRC nagy riválisa lehet majd. Az viszont még nem derült ki, hogy az ''N''-es i20-as alapját az új, ötajtós i20, vagy a háromajtós i20 Coupe adja majd - utóbbi megjelenésére a következő hónapokban lehet számítani.