Kabrióként még jobban szól az új Ferrari

Kabrióként még jobban szól az új Ferrari

A Ferrari tavaly mutatta be a 296 GTB nevű sportkocsit, amely a maga V6-os motorjával és plug-in hibrid technológiájával már egy új korszak, az „óvatos villanyosítás” jegyében készült. A kupénak a minap leleplezték a nyitható tetejű verzióját, a 296 GTS-t is, amely így az első olyan hathengeres turbómotorral felszerelt kabrió utcai autó, amelyen a híres ágaskodó lovas embléma virít. A maranellói székhelyű cég kedvcsináló gyanánt többek közt azt ígéri, a Spider-változat vezetése a zárt elődjéhez képest jobb élményt nyújt majd a „drámai” motorhangzást kedvelőknek.

Miközben az autós világ nagy része már rohamléptekkel halad előre az elektromobilizáció útján, a Ferrari egyelőre 2025-re lőtte be első teljesen elektromos modelljének érkezését. Ezzel együtt a motorok „hengerszámcsökkentése” és a hibridizáció már most világos trend a márkánál, amit persze a rajongók egy része nehezen emészt meg. A most debütált 296 GTS-ben dobogó V6-os elfogadottságán pedig vélhetően az sem segít sokat, hogy a Ferrari a friss közleményében „piccolo V12”-nek, azaz „kicsi V12”-nek nevezi az erőforrást.

A szóban forgó 2.9 literes motor egyébként önmagában 663 lóerőt tud, a konnektoros hibrid jármű összteljesítménye így a villanymotorral kiegészülve 830 lóerő, a csúcsnyomaték pedig 730 Nm. A nyolcfokozatú, duplakuplungos automata váltóval felszerelt 296 GTS álló helyzetből 2,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a 200 km/h-es tempó eléréséhez pedig 7,6 mp-re van szüksége. A tető körüli kötelező átalakítások, extra merevítések miatt elődjénél 70 kg-mal nehezebb (1540 kilogrammos) kocsi végsebessége a hivatalos adatok szerint 330 km/h.

A tetőszerkezet le- és felnyitása mindössze 14 másodpercet vesz igénybe, a művelet pedig akár 45 km/h-s sebességnél is elvégezhető. A kupéváltozat elkészítése óta a Ferrari mérnökei tovább finomították a kocsi „akusztikáját”, így a 296 GTS utasai csukott tetőnél is minden eddiginél „tisztábban” élvezhetik a belsőégésű motor hangját, kabrióként használva pedig állítólag még „drámaibb” hatást kelt az egycsöves kipufogórendszer.   

Mivel mégis csak egy plug-in hibrid modellről van szó, jegyezzük fel, hogy a legifjabb Ferrari tisztán elektromos üzemmódban 25 kilométert is megtehet (maximum 135 km/h-s tempóval), így hazánkban akár zöld rendszámra is jogosult lehet – nem mintha bárki is emiatt készülne beszerezni egy példányt az újdonságból. A kupévariánsért csaknem 300 ezer eurót, azaz forintban kifejezve mintegy 110 milliót kérnek el, így az olasz gyártó szokásos árpolitikáját figyelembe véve a nyitott tetejű verzióért várhatóan ennél 10-15%-kal többet kell majd kifizetni.