Kettéosztott lámpával és több lóerővel jön az új X7!

Kettéosztott lámpával és több lóerővel jön az új X7!

Kicsivel több mint három éve van az utakon a BMW legnagyobb szabadidő-autója, az X7, az iparágban szokásosnak mondható módon ezért a müncheni cégnél is úgy gondolták: itt az ideje egy kis frissítésnek! A „ráncfelvarrás” elsősorban a kocsi elejének kialakítását érinti, de a motorkínálat terén is hoznak újdonságot a tervek szerint még idén a kereskedésekbe kerülő változatok. Lássuk mit érdemes tudni a közelgő luxus SUV-okról!

Annak idején nagy visszhangot váltott ki a BMW X7-esek bemutatása, köszönhetően elsősorban a meghökkentően nagy méretű, vesealakú hűtőrácsoknak. A meglehetősen megosztó megoldás akkor újszerűnek hatott a BMW-nél, ám azóta több „követő” akadt házon belül (pl. a 7-es és 4-es széria új modelljei, nem beszélve az iX-ről) és kívül (elég talán csak a Lexus LX600-ra gondolni) egyaránt. Nos, vegyes fogadtatás ide vagy oda, a megújított X7-esről kiadott fotók szerint a BMW kitart az óriási maszk mellett.

Más tekintetben viszont szakítanak az elődök hagyományával, ez pedig nem más, mint a kettéosztott elsők lámpák. Az elkülönítésnek a funkciók terén is jelentősége van, felülre kerül ugyanis a nappali menetfény és az index, míg az alsó, LED-es részbe a tompított és a távolsági fényszóró. Az általában jól értesültnek bizonyuló külföldi sajtóorgánumok szerint ez a koncepció a közeljövőben több új BMW-n is visszaköszön majd, melyek közül az egyik első a teljesen elektromos i7-es szedán lehet.

Ami az új X7-esek motorpalettáját illeti, a választékban háromféle erőforrás szerepel. A belépőszintet a 3.0 literes, V6-os dízeles erőforrás jelenti a maga 352 lóerőjével, míg az ugyancsak 3.0 literes, hathengeres benzinmotor 380 lóerőt tud. Összehasonlításképpen, ez csaknem 50 lóerős teljesítménynövekedést jelent a kifutó generációs X7-es azonos verziójához képest. A most bejelentett variánsok közül a csúcson az M60i áll, amelyben már 4.4 literes, V8-as, 530 lóerős benzinmotort találunk. A BMW ígérete alapján azonban idővel a legerősebb, Alpina változat is frissül majd. Valamennyi típusnál megjelenik egy 48V-os lágy hibrid technológia, amely 12 lóerővel és 200 Nm-rel támogatja a hagyományos erőforrást.

Ha minden igaz, az egyaránt nyolcfokozatú automata sebességváltóval kínált, fejlett vezetéstámogató rendszerek hosszú sorával érkező új X7-eseket még idén birtokba vehetik első tulajdonosaik. Németországi hírek szerint a jelenlegi, mintegy 95 ezer eurós indulóár 100 ezer euró (forintban kifejezve 38 millió) környékére kúszik majd fel, de az utak „táplálékláncának” élmezőnyébe tartozó M60i-ért például értelemszerűen mélyebben a zsebükbe kell majd nyúlniuk a vevőknek.