Kína lett a Volvo legfontosabb piaca

Kína lett a Volvo legfontosabb piaca
Kína megverte az Amerikai Egyesült Államokat – legalábbis a Volvo szemszögéből, ugyanis az ázsiai ország lett a márka legnagyobb piaca a 2014-es évben.

A svéd márka, amely egyébként a Geely kínai konszern tulajdonában van, 80 ezer gépjárművet értékesített az ázsiai országban.

A Volvo eladásainak növekedése igen látványos: 2013-ban ugyanis csak 61.146 autót sikerült értékesíteniük Kínában, 2014-ben pedig ez a szám 80 ezerre ugrott. Összehasonlítás-képpen: az Amerikai Egyesült Államokban csupán 60 ezer Volvo talált gazdára a tavalyi évben.

A kínai piac prémium autó-szegmense nagyjából 20 százalékot nőtt 2014-ben, de a Volvo ennél is nagyobb növekedésnek örülhet. A statisztikák szerint ugyanis az autógyártónak 23 százalékkal sikerült növelnie az eladásait. Hosszú távon a Volvo még magasabb számokat szeretne elérni az eladások statisztikáiban: a cél évi 200 ezer eladott autó Kínában. Ahhoz pedig, hogy ezt a merész tervet meg is tudja valósítani, a svéd gyártó Kínában új gyártási pontokat fog létrehozni, ahol a legújabb és legnépszerűbb típusokat fogják gyártani.

A 2014-es év végére a gyártó megnövelte a kínai Daqing-ban található üzemének kapacitását. Itt ugyanis egy új szedánt fognak összeállítani, nagy valószínűséggel az S80-asnak az új generációját. Az új autó valószínűleg S90 néven fog futni. A Volvo egy másik kínai üzemben, Chengduban nemrég kezdte meg az XC60-asok gyártását. Ugyanebben a termelőegységben készülnek az S60 L-es Volvók is.