Ha a gyűjtők és az autómárka fanatikus kedvelői máris fennék a fogukat a jubileumi példányra, sajnos csalódniuk kell, ez ugyanis a gyár tulajdonában marad.
A Volkswagen csoporthoz tartozó autógyár egyébként 2012-ben ünnepelte a 14 milliomodik autót, így kis számolással rájöhetünk, hogy az eladás évi egymillió gépjármű. Ez persze nem elég a Škoda vezetőinek: a cél évi másfél millió legyártott és eladott autó, amit a befektetések és fejlesztések tervezett ritmusa szerint 2018-ra érnek majd el.
A céget Emil Škoda alapította 1899-ben. A plzeni gyár tömegközlekedési- és elektrotechnikai eszközökre valamint fegyvergyártásra szakosodott - többek között Csehszlovákia katonaságát látta el fegyverekkel. Sikerének köszönhetően gyorsan gyarapodott, így egyesült az L&K-val 1911-ben és Škoda személy- és teher gépjárműveket is elkezdtek gyártani. A gyár később felhagyott a fegyvergyártással.
Az első automobilt 1911-ben gyártották le. Az S modell névre keresztelt autó folyadékhűtéses, 4 hengeres, 54 lóerős volt. Érdekessége, hogy ez volt a legelső folyadékhűtéses autó. A típus rendkívül sikeres volt; még Oroszországba is exportáltak belőle. Az első világháború kezdetéig 600 db S modell készült, és csak 1925-ben állították le a gyártását.