Látótávolságon belül a Ferrari első tisztán elektromos autója

Látótávolságon belül a Ferrari első tisztán elektromos autója

Újabb, bár manapság nem is olyan ritka, „szentségtörés” van kinézőben: a Ferrari négy év múlva, 2025-ben dobja piacra első tisztán elektromos modelljét, mint ahogy ezt a cég elnöke és (átmeneti) vezérigazgatója, John Elkann nemrég bejelentette.

A nagyfőnök rögtön igyekezett lehűteni a kétkedőket szavaival: ígérete szerint az autó lázba hozza majd az új generációkat, mert ugyanúgy magában fogja hordozni a márka egyéniségét és szenvedélyét. A maranellói cég a színfalak mögött valószínűleg jó ideje dolgozik már az első teljesen elektromos kocsiján, de korábban nem volt hajlandó megjelölni a piacra dobás dátumát, miközben a megfelelő technológia kifejlesztésén ügyködött és a friss fejlesztésekre várt. Most már tudjuk, hogy az évtized közepén érkezik az ágaskodó lovacskás emblémát viselő villanyautó, de hogy mely piacokon lesz elérhető, azt egyelőre az illetékesek még nem árulták el.

És hogy miért ez a kivárás? Arra Enrico Galliera, a Ferrari kereskedelmi vezetője nyilatkozatából kapunk megfejtést, aki tavaly tavasszal már megerősítette a cég álláspontját, miszerint nem fognak 2025-ig elektromos autót gyártani. Egyöntetűen úgy gondolják ugyanis, hogy a technológiának még szüksége van erre a pár évnyi fejlődésre ahhoz, hogy az maximálisan tovább tudja vinni a „márka örökségét”. Galliera akkor kifejtette, hogy szerintük az akkumulátortechnológia egyszerűen még nem elég fejlett egy általuk elképzelt supercar-hoz. Bíznak abban, hogy az elkövetkezendő négy-öt évben olyan mértékű lesz a változás, hogy az megfelelő legyen a Ferrari számára. A konkurencia ténykedéseit fürkészve most eljött az idő arra nézve, hogy az autósvilágot tájékoztassák arról, hogy a hibrid-elődök után egy e-Ferrari is várható: konkrét modell még nincs, de a projekt gőzerővel halad.

John Elkann a sajtótájékoztatóján a Ferrari szélesebb körű villanyosítási stratégiájáról is szót ejtett, amely magában foglalja a villanyrakéta mellett a leendő plug-in hibrid modelleket és a Le Mans-i 24 órás versenyre történő visszatérést hivatalos gyári csapatként, természetesen egy vadonatúj hiperautóval. „Az új technológiák megértése és alkalmazása mind az autósport, mind a közúti sportautók esetében óriási lehetőség arra, hogy a Ferrarira jellemző egyediséget és szenvedélyt az új generációkkal is megismertessük” – foglalta össze a lényeget az elnök. Az érdeklődőket tovább csigázzák, ugyanis a hamarosan érkező elektromos Ferrariról nem mondott konkrét részleteket Elkann, a kiszivárgott információk viszont arra engednek következtetni, hogy a gyártó egy négykerék-meghajtású, kétüléses villanyautón dolgozik, állítólag minden kerékre jut majd egy-egy elektromos motor. A teljesítményről nem szól a fáma, de a tippek szerint bizonyosan négyszámjegyű lóerőadatra lehet számítani.

A Ferrari addig sem tétlenkedik, idén rántja le a leplet az első szabadidő-autójáról, a Purosangue modellről, ami az olaszok szerint egy igazi különlegesség lesz a SUV-k piacán. A cég 2020-ban 9119 autót adott el a világon, az eladásai egyébiránt 10 százalékkal csökkentek a 2019-es esztendőhöz képest, a visszaesésben nyilván szerepet játszottak a korlátozások is, ami minden autógyártót negatívan érintett vagy érint még most is. A jóval kisebb fokú szentségtörésnek számító SUV-bemutató is jól példázza a paletta bővítését, amellyel nagy eséllyel lehet felvenni a harcot mindenféle piaci visszaesés ellenében.