A Lucid Air nevű teljesen elektromos luxusautó terveit 2016 végén ismerhette meg a világ. A szegmensében egyedülálló aerodinamikai mutatókat, valamint gigászi teljesítményt és hatótávot ígérő kocsit a kezdetektől a Tesla Model S, illetve a német prémiummárkák villanyautóinak riválisaként harangozta be az amerikai gyártó. Nos, nagyjából mostanra jött el az a pillanat, amikor kiderül, mennyire válnak be a számításaik, a 4 ajtós szedán ugyanis kilép a világpiacra: a friss hírek szerint Európában például már nyáron elérhetővé válik!
Az Egyesült Államokban tavaly ősszel indult meg a Lucid Air forgalmazása, méghozzá rögvest a „csúcsváltozatokkal”, az egységesen 169 ezer dolláros, azaz forintban kifejezve nagyjából 60 milliós összegért kínált Dream Edition nevű modellekkel. Ezen belül a teljesítményre kihegyezett Performance kivitel két villanymotorja összesen 1111 lóerőt, 1390 Nm-es csúcsnyomatékot, 2,5 másodperc alatti 0-100 km/h-s gyorsulást és 270 km/h-s végsebességet biztosít. A Range verzió pedig értelemszerűen a hatótáv terén igyekszik kitűnni a mezőnyből: az 118 kWh-s akkumulátoroknak köszönhetően a hivatalos mérések szerint mintegy 840 kilométer tehető meg vele egyetlen feltöltéssel.
Akadnak persze „szerényebb” variánsok is, a hazájában 77 ezer dollárért (átszámítva 28 millió forintért) kínált Pure nevű indulómodell például még ugyancsak figyelemre méltónak mondható kb. 650 kilométeres hatótávot, a palettán egyedüliként hátsókerék-meghajtást, 480 lóerőt és 600 Nm-t tud felmutatni. Ennél „lejjebb” pedig nem is adná a Lucid Motors, a választék ugyanis sajtóértesülések szerint felfelé bővül majd: a hírek egy három elektromos motorral felszerelt, 1600 lóerős teljesítményű Lucid Air közelgő érkezéséről szólnak.
Ami a kocsi eddigi fogadtatását illeti, a mértékadó Motor Trend amerikai szaklap mintegy megelőlegezett bizalomként a 2022-es Év Autójának választotta a Lucid Airt. Érdekesség, hogy annak idején (2013-ban) a legfőbb vetélytársnak tartott Tesla Model S is elnyerte ezt a címet. Talán a díjnak is köszönhetően egy közelmúltbeli összesítés szerint már 25 ezren adták le megrendelésüket a luxusszedánra. A Lucid ehhez képest még csak százas nagyságrendű szállításnál jár, de a tervek szerint az idei évben 12-14 ezer jármű elkészül majd az arizonai üzemükben.
Ami azt illeti, a termelés felpörgetésére szükség is lesz, hisz a friss információk szerint rövidesen megindul a jármű globális értékesítése. A brit Autocar portál arról ír, idén nyáron Európába és a Közel-Keletre gördülhet be a Lucid Air, a kínai piacot pedig 2023-ban veheti célba a vállalat. Az elektromos autók itteni felfutását látva nem meglepő, hogy a mi kontinensünk is az első exportcélpontok közé került, mint ahogy az első állomások kiválasztása is a papírformát tükrözi: elsőként Németországban, a skandináv államokban, Hollandiában és Svájcban veheti fel a küzdelmet a Lucid a Teslával és a földrész többi, már jól bejáratott prémiumbrandjével. Azonban, ahogy azt megszokhattuk, ha ezeken a helyeken jól sikerül a debütálás, idővel szélesedhet is a nem mindennapi számokkal (beleértve az árát…) operáló autó „hatóköre”.